Gå til innhold

bilen blir ikke varm innvendig :(


aqua702

Anbefalte innlegg

hei.

 

Jeg har en mondeo ambiente, 2001 model.

 

 

I går, så kjørte jeg til mysen (fra oslo).

Hele veien oppover så ble det ikke varmt i bilen..

 

den nåla som viser tempen til radiatoren, var helt på 0 hele veien.

det var -5 ute, hele veien.

 

Når jeg kom frem til mysen, så helte jeg på bittelite vann i radiatoren (det så litt lite), da steg tempen for en liten stund, men dette hjalp ikkel enge.

 

Npr jeg kom hjem til Oslo igjen, så kjørte jeg inn i garasjen. Lot bilen stå på i ca 1 minutt, og den nåla til radiatoren hoppa opp med engang (var da som vanlig), og det ble varmt innvendig i bilen.

 

 

Er det bare frostveske jeg mangler ?

 

 

en annen ting,som kan nevnes.. vet ikke om det har noe å si.

i sommer, så kokte radiatoren over.. bare fylte på med vann.

 

hvis det er kun frostveske jeg trenger, så hva er da så riktig metode å fylle på ?

regner med at jeg må tømme radiatoren, og legge til en 50/50 blanding.

 

 

 

takker så mye for all hjelp jeg får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du har bare vann nå? så kommer det til å fryse. så ryker radiatoren sunn og andre ting i motor'n;) kan skje.

Så tapp det av, å fyll på frostveske;) 1l frostveske 1l vann.Eller kjøp ferdig blandet

Audi coupe gt 84:)Link:http://www.bilforumet.no/80-90-coupe-1987/204157-audi-coupe-gt.html

Audi coupe gt 84-ford sierra 3dørs(cossi:D)

Audi a4- http://www.bilforumet.no/a4-s4-and-rs4-1995-2001/232543-audi-a4-b5.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja;) da har du hatt flaks,men står bilen ute med bare vann å det er minus grader så fryser det.

Det skal være tappe plugg under på radiatoren:)

Audi coupe gt 84:)Link:http://www.bilforumet.no/80-90-coupe-1987/204157-audi-coupe-gt.html

Audi coupe gt 84-ford sierra 3dørs(cossi:D)

Audi a4- http://www.bilforumet.no/a4-s4-and-rs4-1995-2001/232543-audi-a4-b5.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nytter neppe å bytte termostat hvis væskenivået er for lavt. Dersom vanntemparaturmåleren "går tørr", dvs ikke er omsluttet av kjølevæske, vil den ikke gi korrekte verdier. Varmeapparatet vil heller ikke funke særlig godt siden det er luftlommer i systemet.

 

Ut fra det du skriver kan det tyde på at kjølesystemet ditt er fullt av luft. Du må finne ut hva dette er forårsaket av. Det kan komme av overopphetingen tidligere i år. Du må også finne ut hva overopphetingen kom av. Den kan skyldes en treg termostat som ikke tillot væsken å sirkulere ved oppnådd temperatur.

 

Mitt råd vil derfor være; bytt termostat, etterfyll kjølevæske (50/50), luft systemet og sjekk for lekkasjer!

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lufting.. åssen utføres det ?

 

På din bil vet jeg ikke, men jeg på de bilene jeg har hatt behov for å lufte så har det holdt å holde ekspansjonstanken høyt med lokket av samtidig som jeg har øket motorturtallet. Varmeapparatet må stå på full varme. Men det er så lenge siden jeg gjorde dette sist, så få noen med peiling til å fortelle deg hvordan du lufter din bil.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår