Gå til innhold

varmeannlegge virker ikke.

Ranger emnet


audi90coupeTJ

Anbefalte innlegg

Sjekk sikring nr3, evt mål spenningen der.. Er det spenning og sikringa er hel, er nok enten bryteren gåen, dårlig kontakt noen plass, eller at motoren er gåen.. Har vifta laga unormale lyder før?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk sikring nr3, evt mål spenningen der.. Er det spenning og sikringa er hel, er nok enten bryteren gåen, dårlig kontakt noen plass, eller at motoren er gåen.. Har vifta laga unormale lyder før?

nei den har aldrig laga noe lyder før. var strøm på sikkringa gitt. mye jobb å bytte den vifta eller motoren til den eller?

T.J er T.J

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på nå, dag 2 time 11 Snart ferdig, kansje... må bare få koblet brytere og lys i midtkonsoll riktig.

Når det er sagt, så skal jeg nå som jeg har feilet mye klare det betraktelig mye raskere en annen gang.

 

Verst plunder hadde jeg med å løsne gummislanger til radiatoren oppunder rattet. Der sitter også en utilgjengelig festeskrue med jordingen til viften som voldet mye bry.

Kan være tips å klemme igjen slangene før du løsner, eller ha en bøtte klar. Liger en liter eller så med kjølevæske klar til å renne ut. Annet godt tips ifra en annen tråd her inne ikke vær redd for å demontere paneler osv. det er trangt å komme til lag plass.

 

 

skal du bytte finner jeg denne guiden god.

Hadde jeg bare sett den før jeg begynte..

http://www.volvoturbo.net/Garagebilder%2073.html

 

finns også en tråd her inne med link til en juksemetode som innebærer dremel kapping og gaffatape..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snabbguiden som innebærer dremel og gaffateip på nevnte side, fungerer utmerket. Gjort på en halvtime, uten noe særlig pes, og det funker meget bra.

 

Fordelen med å gjøre det på den tungvinte måten, er jo at du får renset viftehuset for dritt og lort som har samlet seg. Tror jeg hadde ett helt bjørketre sist jeg gjorde rent.

 

Her er linken til "snålguiden":

http://www.volvoturbo.net/Garagebilder%2037.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg sliter med samme problemet.

 

Parkerte bilen igår kveld og når jeg skulle til jobb på morra'n idag ville den ikke starte for alt i verden (20 minus ute). Etter jobb fikk jeg på litt bensin og da starta den med en gang, men da var det 0 reaksjon på varmeaparatet, det har alltid fungert, bare litt slitent lager, så det har lagd skrapelyd på trinn 1, men aldri noe problem.

 

Har ikke noe multimeter akkurat her hvor bilen står så fikk ikke målt strøm på sikring 3, men la en nøkkel over og det skjedde ikke en dritt.

 

Noen som vet hva som kan være galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår