kimulstein88 Skrevet Desember 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2008 Har problemer med å skjønne hvordan jeg får tatt ut dekselet der hvor det er knapper for varmeapparatet? Det er det dekselet til venstre for klokken midt i. Har demontert alt rundt. Så selve dekselet henger bare fast i "armene" som styrer varmeapparatet. Grunnen til demonteringen er at jeg skal ha byttet lyspæren bak der. På forhånd takk for svar ;) - Kim - Siter Mercedes 300E 87' Mercedes 300TE 4Matic 92' Mercedes 230E 92' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansen89 Skrevet Desember 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2008 hvordan tar man av klokka der a? min har stoppe av en eller annen rar grunn, er lys i det. men klokka går ikke!! Siter - 12 Berlingo - 09 Polo GT Sport x 08 Caddy X 92 Vectra A X 90 Golf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fordmk2 Skrevet Desember 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2008 klokka spretter du bare ut med et skrujern:) skulle plukke ut varmeapperatbryterne i vectraen min helt til eg las at wirene på baksiden må lossast (svensk haynes bok) so skal det visst berre ver å plukke den ut. Siter ford å opel haand i haaand Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dimmu87 Skrevet Desember 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2008 viss du ha løsna alt av skruane må du hekte av vaierane, men det er ikkje nødvendig å plukke den heilt av kunn for å skifte lyspære, når tak i den ved å dra den litt ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimulstein88 Skrevet Desember 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2008 Takker for svar, dere! Får inntrykk av at om jeg "drar" dekselet ut så jeg får tak i lyspæra, så vil ikke dekselet "naturlig" tilbake til plassen sin.. har dette noe praktisk å si i forhold til funksjoner og sånt? :O Har haynes bok selv ,på svensk, men fann ikke noe om wire og hvor å hekte av å sånn. skal ta å se et par ganger til ;D Klokken er det bare å vippe ut med flatjern ja, kan ikke bomme på den ;) bare å prøve. Siter Mercedes 300E 87' Mercedes 300TE 4Matic 92' Mercedes 230E 92' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimulstein88 Skrevet Desember 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2008 EDIT: Hehehe! Måtte bare bruke de små grå en liten stund.. Takk for hjelpen! ;) - Kim out - Siter Mercedes 300E 87' Mercedes 300TE 4Matic 92' Mercedes 230E 92' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
derrick Skrevet Januar 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2009 Kor sitter denne lyspæra? Har bøyd ut dekselet so langt eg tør, + litt til, men kan ikkje sjå noen pære inni der. Kan noen forklare om den sitter i over eller underkant, hvilke side? Er det samme type pære som sitter i den digitale klokka/ute-temp boksen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimulstein88 Skrevet Januar 13, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2009 pæren ligger helt øverst til venstre bak dette dekselet. bare å dra forsiktig ut pæren fra dekselet. om du har lyst til å se hvordan ting henger sammen å sånn så kan du jo alltids bare demontere hanskerommet. tar 5 min, er nesten bare en del, tar den ut hel. 4 skruer + noen plastikkfester som du må rotere under dashen. Da når du tak i alle ting bak, slik som vaierfestene til dekselet du sliter med. Den pæren du finner bak dekselet der får du kjøpt hos alle bensinstasjoner rundt om ;) husker ikke spesifikasjoner på den.. Tips! -> slå på tenningen/start motoren slik hanskeromlyset kommer på, da lyser det bak dashbordet også ;) slik du ser litt lettere.. Siter Mercedes 300E 87' Mercedes 300TE 4Matic 92' Mercedes 230E 92' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg