*euroboy* Skrevet Desember 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2008 Hei! Jeg har, etter ei god stund, innsett at jeg har kjøpt katta i sekken. Etter kompresjonstest hos verkstedet, kan de nå si at det enten er sprekk i blokka, eller toppen, og at motoren må byttes. Hverken i salgsmeldingen eller annonsen står det noe om at bilen ble "solgt som den stod". Har jeg på noen måte rett til å heve kjøpet, eller få feilen rettet, på tross av at bilen ble kjøpt i sommer? Takk for svar:) Siter 1998 Audi A4 1.9 TDi Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sprøøbilgutt Skrevet Desember 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2008 Siden dette ikke er nevnt i salgsmelding, og at du ikke har det skriftlig og undertegnet av selger, så tviler jeg egentlig på at du ikke kan få noen erstatning. Og siden det var i sommer, så tviler jeg. Synd det med bilen din :( Åssen bil er det forresten?? Siter - Bmw E36 320i Coupe Vanos m-tech SOLGT - Bmw E30 325i / m3/m5 prosjekt - Audi A4 1.8 - VW Passat 1.8 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*euroboy* Skrevet Desember 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2008 Nei, bare hørte noen nevne at hvis det IKKE står at varen selges som den er, så har jeg litt mere rettigheter som kjøper.. Men, kan høre med advokaten over jul. Er en Audi A4 1.9Tdi, 1998 modell Siter 1998 Audi A4 1.9 TDi Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Desember 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2008 den feilen kan like godt ha oppstått etter at du kjøpte bilen. på et eller annet tidspunkt gikk det til helvette, men det er jo ikke selger sin feil om du har mishandlet motoren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*euroboy* Skrevet Desember 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2008 Saken er at jeg kontaktet kjøperen etter ca to uker, fordi den var plutselig tom for vann, og antok da at toppakningen var gåen..:s Siter 1998 Audi A4 1.9 TDi Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DeVille Skrevet Desember 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2008 Da måtte du tatt det da. Å komme nesten et halvt år etter å klage blir gjerne møtt med døve ører. Iblandt kjøper man katta i sekken, sånn er det bare. Siter "Who are you and why should I care?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sprøøbilgutt Skrevet Desember 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2008 Du har retten og sletten kjøpt katta i sekken.. Siter - Bmw E36 320i Coupe Vanos m-tech SOLGT - Bmw E30 325i / m3/m5 prosjekt - Audi A4 1.8 - VW Passat 1.8 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Desember 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2008 Det kommer nok snart en luring og hevder at dette har du krav på å få hevet..... Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*euroboy* Skrevet Desember 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2008 67000, så er ikke den billigste katta jeg har hørt om.. Er nok en siameser, eller annen form for rasekatt:s Begynner å bli tungt å holde hodet oppe nå, når jeg begynner å få skjegget fullt av postkasser! Siter 1998 Audi A4 1.9 TDi Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*euroboy* Skrevet Desember 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2008 Akkurat forsikringssvindel, og Opel, skal jeg aldri blande meg borti! Siter 1998 Audi A4 1.9 TDi Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Desember 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2008 nei daså.. er jo det som er tingen;) Svindel? Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad_Maxx Skrevet Desember 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2008 Finner vel 1.9 motor på skrot i f.eks sverige til ikke så alt for mye penger, og hvis du da finner noen som hjelper deg å skru, så kan du få det fiksa ikke så alt for dyrt... Bare å finne rett utgave av motor, og være nøye med at du skrur på plass det du skrur av, så får du det nok til, med litt tålmodighet, og gjerne en verkstedmanual. :) Håper det ordner seg! Siter Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow. James Dean Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg