Kadettgt Skrevet Desember 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2008 Har fått meg en Hiace 99 modell. Denne har ikke turbo og jeg vurderer sterkt å gå til anskaffelse av et turbosett til den. Er det vanskelig å montere? Hva må skaffes? Hørte at det er en plugg nede på bunnpannen eller no, hvor man kan ta oljekjølingen til turbo fra, stemmer det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kadettgt Skrevet Desember 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2008 Kan legge til at bilen bare er gått 70 000. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectra98 Skrevet Desember 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2008 selg den, og kjøp deg en nyere hiace med d4-d motor. De er mye sprekere:-) Siter -Opel Vectra B 98 -Toyota Hiace 4wd lang 04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Desember 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2008 Et turbosett burde jo inneholde alle deler som trengs, ellers er det ikke sett! Kan ikke tro dette er vanskeligt å montere men sikkert passe trangt nedi der. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet Desember 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2008 mener gik turbo leverer sett til hilux 2.4 koster vel opp mot 15000,- Litt ombygging, men funker som faen. Du kommer ikke til å kjenne igjen bilen. Mulig det blir litt dårlig plass rundt sete regionen og luka som er de. Men litt ombygg blir det bra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kadettgt Skrevet Desember 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2008 Å selge bilen blir uaktuelt ettersom jeg "sponset" med den. Kan ikke akkurat selge bilen da:P Tenkte mest på å ta turbo,kjøling og manifoild osv. Fra en tilsvarende motor med turbo. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet Desember 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2008 vet ikke hvordan dieselpumpa er på disse, må nok justeres med tanke på at den drar litt mer diesel da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Desember 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2008 må ikke nødvendivis justere på pumpa. ingenting som heter for lite diesel. går dårli men tar ikke skade av d. skal du justere opp pumpa bør du justere knapt en kvart omdreining av gangen. for mye diesel så går den bare dårligere og du ender opp med brente ventiler og masse varme. har selv en 2.4d som er turbokonvertert men grenrøret er sveist med mig og er reva så skal lage nytt og montere en t25 fra en 200sx s13. dn turboen som står på nå er fra en hiace og er forholdsvis liten. er mulig og hente olje på oljetrykksbrytern og sveise på oljeretur i bunnpanna. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kadettgt Skrevet Desember 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2008 Men passer ikke manifoild fra hiacer med turbo? Er det intercooler på disse? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet Desember 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2008 er noe som heter for lite diesel ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
draugen Skrevet Juli 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2009 Hm...hva skal jeg si til dette da?? Har selv en 90 mod. hiace, rusta som f... Fikk tilbud om en orginal turbo igår, ser ikke ut som om den er brukt engang. Jeg vurderer sterkt å putte den inn i den gamle kjerra, kan bli gøy det. Har det skjedd noe med trådstarters bil nå da? Siter Sex sylindrer ruler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kadettgt Skrevet Juli 29, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2009 Noen som vet om turbo og grenrør osv fra en 2-lt 2.4 passer på min? Hva må til med tanke på ombygning? Hvor kan jeg ta kjøling til turboen fra? Takker for svar:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg