martinsen-lyd Skrevet Desember 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2008 hei, kjøpte en 740glt 91mod i dag men defekt varmeaparat. Lurte på om det er mye jobb, tid og bytte helle? må jeg ha ut dashen? takker for svar, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjuz Skrevet Desember 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2008 har akkurat bytta på min 760 hvis du titter inn på pasasjersiden i bilen helt nederst til høyre på dashen skal det være en liten kupel med noen selv borrende skruer er vel 5-6 skruer der. skrur ut disse, ut med vifta. se på vifta og finn serie nr eller bosch nr og send en mail til bcb.no. burde ha noe silikon når du monterer den nye vifta for at det skal bli orndlig tett. men du kan jo også teste vifta utenfor bilen for jeg vet at bryteren har en tendens til å takke for seg. er ikke store jobben og vanskelig er det ikke Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinsen-lyd Skrevet Desember 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2008 har akkurat bytta på min 760 hvis du titter inn på pasasjersiden i bilen helt nederst til høyre på dashen skal det være en liten kupel med noen selv borrende skruer er vel 5-6 skruer der. skrur ut disse, ut med vifta. se på vifta og finn serie nr eller bosch nr og send en mail til bcb.no. burde ha noe silikon når du monterer den nye vifta for at det skal bli orndlig tett. men du kan jo også teste vifta utenfor bilen for jeg vet at bryteren har en tendens til å takke for seg. er ikke store jobben og vanskelig er det ikke er ikkje vifta men registret som vannet går inni, den lekker! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Desember 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2008 jeg har aldri byttet register på mine biler, men har titta en del oppi der, og for meg ser det ganske greit ut. Du må riktig nok ut med hanskerommet, og dekselet under hanskerommet, også må du av med dekselet over pedalene på førersiden. Da skal du ha grei tilgang til slangene inn på registeret fra førersiden, og kanalene rundt denne på passasjer-siden.... og til info sier haynes manualen at det hele skal være mulig å bytte med disse lukene fjernet. :) Edit; Ja, klart det blir trangt...smidige fingre må til ;) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinsen-lyd Skrevet Desember 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2008 jeg har aldri byttet register på mine biler, men har titta en del oppi der, og for meg ser det ganske greit ut. Du må riktig nok ut med hanskerommet, og dekselet under hanskerommet, også må du av med dekselet over pedalene på førersiden. Da skal du ha grei tilgang til slangene inn på registeret fra førersiden, og kanalene rundt denne på passasjer-siden.... og til info sier haynes manualen at det hele skal være mulig å bytte med disse lukene fjernet. :) Edit; Ja, klart det blir trangt...smidige fingre må til ;) hmmmm jaja, blir en kald jobb men bedre med noen kalde dager enn en vinter uten varme i bilen=( hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Desember 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2008 usj...kald-skruing er det værste som er, da er du minst fleksibel. Bytte dør-mekanisme i -15c....kjennte ikke at jeg blødde som faen av lillefinger'n før jeg så blodflekken på dørterskelen. definitivt IKKE bra. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Desember 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2008 Bytta varmeapparat i corollaen jeg hadde en gang... mye deksler og mange skruer som måtte av. Men slett ikke vanskelig, må bare være nøyaktig og legge merke til hva som skal hvor. Tålmodighet er vel et viktig stikkord her. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinsen-lyd Skrevet Desember 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2008 Bytta varmeapparat i corollaen jeg hadde en gang... mye deksler og mange skruer som måtte av. Men slett ikke vanskelig, må bare være nøyaktig og legge merke til hva som skal hvor. Tålmodighet er vel et viktig stikkord her. hehe jah men er ikkje enkelt når det er kaldt=( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Desember 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2008 hehe, jeg vet. Men en vifteovn på full guffe inni bilen når du jobber, det gjør underverker. Sist jeg kobla anlegg på vinteren, hadde jeg en 3kw vifteovn i passasjersetet, og det ble fin temp etterhvert :) bare pass på så du ikke setter fyr på noe. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinsen-lyd Skrevet Desember 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2008 men må jeg ha av dn delen som ligger foran ruta? (den mellom panser og ruta) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Januar 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2009 litt seint å svar kansje, men om du skal ut med hele aparatet, må du ta av den plata. der er det et stag på ca 25cm som ligge over innsuget til v.a., med to bolter i, som trekker v.a. opp sånn at pakningen der ligger i press mot karosseriet..om du tar av denne, pass på at du legger den på rette veien igjen, hvis ikke blir det lekasje, fant jeg ut:s Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg