Gå til innhold

spørsmål om skilt

Ranger emnet

zerex

Anbefalte innlegg

lurer på hvem jeg skal kontakte for å få skiltene mine tilbake..!

saken er, har nettopp betalt årsavgiften.. dvs noen dager siden.. bilen er registert på min mor, som da får rød-lappene..

har altså kjørt ulovlig en stund nå, menmen.. men i dag var jeg så dum å lånte bilen til en kompis som skulle til naboplassen å ordne noe, dum som han var parkerte han seff utenfor politistasjon.. (ligger i et bygg med fler butikker) og da kommer jo purken ut mens han står der.

ser skiltene og klipper dem av..

så altså, årsavgiften er betalt men mangler rødlappene. så hvor henter jeg skiltene, og må jeg vente til lappene kommer i posten, eller kan jeg dra til vegvesenet å hente nye? har ikke kvittering iom at min mor betalte den og bor laaangt vekk.. og har reist på juleferie, og jeg skulle dratt på tirsdag..

så hvordan kan jeg ordne dette ? faen dette ble langt.... men u get the point ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurer på hvem jeg skal kontakte for å få skiltene mine tilbake..!

saken er, har nettopp betalt årsavgiften.. dvs noen dager siden.. bilen er registert på min mor, som da får rød-lappene..

har altså kjørt ulovlig en stund nå, menmen.. men i dag var jeg så dum å lånte bilen til en kompis som skulle til naboplassen å ordne noe, dum som han var parkerte han seff utenfor politistasjon.. (ligger i et bygg med fler butikker) og da kommer jo purken ut mens han står der.

ser skiltene og klipper dem av..

så altså, årsavgiften er betalt men mangler rødlappene. så hvor henter jeg skiltene, og må jeg vente til lappene kommer i posten, eller kan jeg dra til vegvesenet å hente nye? har ikke kvittering iom at min mor betalte den og bor laaangt vekk.. og har reist på juleferie, og jeg skulle dratt på tirsdag..

så hvordan kan jeg ordne dette ? faen dette ble langt.... men u get the point ?

kontakte nærmeste trafikkstasjon(statens vegvesen)? trur det er slik at politiet sender dem dit, men skal ikke love at jeg har rett.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet sender dem til nærmeste trafikkstasjon påfølgende dag kl 12. Stikk innom der, de har vel oversikt over at årsavgiften er betalt om det har gått mer enn 6dager siden din mot betalte. Deretter får du skilta dine om alle andre forhold (forsikring/eu-ok) er i orden.

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er litt tvilsom det med påskiltningsgebyret..alt var ok, MEN oblatene manglet..og fristen for påsetting av oblater var 15august for iår...Men kan hende de ikke tar gebyret da alt igrunn var ok papir og gebyr messig..

Gebyret for påskiltning er forøvrig på 1400kr.

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider