Allisol Skrevet Desember 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2008 Hei... Jeg driver med et veldig bygdeprosjekt å bygge en Honda Civic 1.3 om til kompressor(slapp av bilder kommer senere i prosjekt forumet), men jeg lurte på hvor jeg kan få tak i større dyser evt. erstatningsdyser til bilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Desember 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2008 Det vanligste er vel å sette en eller to ekstra dyser inn i innsugsmanifold, og koble dette opp mot en trykkvakt.Ihvertfall vanlig på økonomiprosjekter som dette. Og "volvo140lover", alle kan ikke trimme volvo, da blir det ikke nok biler til alle ;-) greit med litt variasjon. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet Desember 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2008 Skal man overlade en forgassermotor, trenger man en forgasser som fungerer med overtrykk (spesialforgasser) eller så må forgasseren sitte i innsuget til kompressoren. Begynne å kjøpe nye dyser til stock forgassere? Er vel Keihin som har levert forgasseren til D serie motoren din. Du kan enten borre opp dysene selv, finner større dyser fra andre Keihin forgassere eller finne en større forgasser fra andre motorer. Å tilpasse en forgasser er ikke en lett sak. Forgasseren har dyser for tomgang, mellomgass og full gass og alle må tilpasser det nye oppsettet. Det er en hel del vitenskap. Det er enklere å tilpasse elektronisk innsprøytning. Da sitter du med en datamaskin og ser på måleverdier... Du bør absolutt bruke en bredbåndslambda slik at du kan følge med om motoren får for lite eller mye bensin. Går den for magert øker gjerne hk noe, men den går meget varmt, kan banke og skjære seg. Uansett høres dette ut som et utrolig spennende prosjekt, skal følge med jeg :) Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg