Gå til innhold

96 1,9tdi, turbo,lmm,???+

Ranger emnet


beejay

Anbefalte innlegg

hei

har et par små problem med min 96 1,9tdi.

1. får ikke nok temp på motor. den ligger rundt 60-75, vet ikke om dette er termostat eller bare en måler, varmeapparatet varmer greit.

 

har en slags `skurre` lyd i turboen når jeg gir på, nesten som en skrapelyd øker jevnt med turboen , byttet turbo i fjor,

plus at når jeg gir på fra 1omdr. å holder full fjøl så kutter turboen 3200omd.

 

å ikke nok med det. i ste når jeg kjørte så virket bilen meget slapp, hjalp liksom ikke å gi på, akkorat som turboen ikke koblet inn, økte siiiiinnsyyyyykt sakte i fart, å dårlig aks å bunndrag.

men etter at den hadde stådd litt funket turboen igjen, men dog med de ufyselige skrapelydene:/

 

noen som har formening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville bytta termostat. Skal gjøre det i min snart for er akkurat samme feilen der.

Jeg hadde også problem med at overtrykksventilen i påfyllingslokket åpnet for seint, så det ble ganske skapelig med trykk i kjølesystemet. Noe som igjen førte til at termostaten ikke åpna og det koka som ett uvær.

Bytt termostaten og den ventilen i lokket.

 

Ta samtidig å trykksett eller vakumsug anlegget så ser du også om det lekker. Biltema har en råtten sak som funker kalas.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 4 months later...

er det 90hken eller 110hken..? i så tilfelle prøv å koble ut egr ventilen. denne ventilen funker også som en sensor som får bilen til å gå i nødmodus ved formye pådrag. turboen kuttet på min å gikk i nødmodus etter jeg chipet. blokka egr ventilen å er kvitt problemet. bare husk på å åpne den før du drar på eu :P

Audi S4 c4:

 

034 High output coils , Rs2 manifold , KKK K26turbo , Magnector plug wires , Wg spring preformance.

 

maped by 034 Motorsport. 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Pontiac Fiero GT 3,0 Tubo:

 

Garret T3 / T4E Stage 3 , Haltech E6GMX , 500lb injectores , Comp Cam , Forged pistons , Hiflow gas and oil pump ,

Ferita exhaust 2,5. 

 

Custom maped by Anders Ringstad 

 

Dyno: whp 380hp / 590nm

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår