tsracer Skrevet Desember 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2008 har en 91 mod golf 2 er satt i nye clutch men bilen slurer på 4 og 5 gir når den drar tungt og jeg gir på. hva kan det være som gjør det? Siter http://www.bilforumet.no/faq Volvo 740Turbo Intercooler volvo 240 gl-vinterbil-Solgt volvo 240R (Prosjekt Bil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Desember 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2008 Vasket du trykkplata før du satte den på? Er clutchwire justert rett? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tsracer Skrevet Desember 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2008 Vasket du trykkplata før du satte den på? Er clutchwire justert rett? ja clutch wire er nok justert rett. men kan hende trykkplate ikke er vasket da det ikke var jeg som satte dette på. Siter http://www.bilforumet.no/faq Volvo 740Turbo Intercooler volvo 240 gl-vinterbil-Solgt volvo 240R (Prosjekt Bil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Abrekk Skrevet Januar 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2009 Hvis ikke det er rengjort skikkelig kan den ha kommet olje og dritt på lamella. Har shøl tidligere hatt problem med det. Pass på at du ikke fyller olje i feil hull på kassa da :P Er et hull med ''propp'' rett over clutchen, fyller du olje der blir det evig slurings på tunge gir når clutchen blir varm. Første gang jeg bytta clutch på jettan min var jeg trøtt og sliten og gjorde den feilen :P Pass på og bytt utløserlager også! kan være tetninga rundt den pinnen i kassa som presser ut trykkplata som er dårlig(skal være minimalt med slærk. Hvis du fyller for mye olje på kasse kan det renne ut langs pinnen og inn i clutch-huset. Er iallefall mine råd :) Mats Siter Jetta mkII Bruksprosjekt. Golf mkII Crapmobile. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg