Gå til innhold

Rapportere om stjålet bil?

Ranger emnet


KRÅVL

Anbefalte innlegg

Vet om en bil som har vært offer for tyveri. Ingen skilter, ingen vognkort/pairer, hull i dørene, alle rammenummerene er skrapt/kutta bort.

 

I tillegg har vandaler tatt seg til rette ved å knuse vinduer, herpe plastikk/interiør, brekke opp panser og rappe diverse deler.

 

Jeg er interessert i deler evt. levningene av bilen på legitimt vis. Hva er beste fremgangsmåte å komme i kontakt med eier her? Burde jeg heller kontakte politi eller forsikringsselskap? Regner med at eierern evt. har rapportert bilen stjålet og fått utbetalt forsikringspenger (formodet han hadde tyveri/kasko)? Forsikringsselskapet vil vel bare ha orden på det formelle og vrake bilen?

 

Noen som har gode forslag? Gjerne erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om en bil som har vært offer for tyveri. Ingen skilter, ingen vognkort/pairer, hull i dørene, alle rammenummerene er skrapt/kutta bort.

 

I tillegg har vandaler tatt seg til rette ved å knuse vinduer, herpe plastikk/interiør, brekke opp panser og rappe diverse deler.

 

Jeg er interessert i deler evt. levningene av bilen på legitimt vis. Hva er beste fremgangsmåte å komme i kontakt med eier her? Burde jeg heller kontakte politi eller forsikringsselskap? Regner med at eierern evt. har rapportert bilen stjålet og fått utbetalt forsikringspenger (formodet han hadde tyveri/kasko)? Forsikringsselskapet vil vel bare ha orden på det formelle og vrake bilen?

 

Noen som har gode forslag? Gjerne erfaringer?

 

Bare ringe politiet og spørre.. jeg kjøpte en trial sykkel som jeg sku ha som dele sykkel. politiet sa at de var ingen problem siden jeg snakket med dem og dem sjekket de opp på sin database om dem fant en sykkel som var meldt stjålet og liknet beskrivelse. der var alt av nummer vekkslipt. så lenge du har pratet med politi evt, forsikring og biltilsynet, og handlet i "god tru" tror jeg ikke de skal være noe problem va vertfall ikke de med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som eventuelt kan bli et problem er at hvis man finner ut av identiteten så er bilen det aktuelle forsikringsselskaps sin eiendom. Og forsikringsselskaper selger kun til godkjente karosseriverksteder eller huggeri. Sier de da. Vet om noen som har kjøpt som privaperson

 

at en privatperson har fått kjøpt er ikke mulig... må være registrert firma som driver huggeri, oppretting eller lakkering for å få kjøpt vrak fra forsikringsbiler.no

Billakkerer og oppretter.

For mange doninger til å ramse de opp her.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også kjøpt via takstmann uten at den har vært innom den siden. Det skal i utgangspunktet ikke være mulig, men det finnes jo takstmenn som sorterer litt.... enkelte biler blir jo også sendt rett på hugging uten å være innom der.

 

uansett så var det enklere før :P

Billakkerer og oppretter.

For mange doninger til å ramse de opp her.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår