Gå til innhold

Hvordan sno seg unna parkeringsbot?

Ranger emnet


KRÅVL

Anbefalte innlegg

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja jeg kjenner jeg blir forbant sur på dette her.

 

Nå jobber jeg som servicemann for securitas, og det er stort sett i stavanger området jeg har behov for å passe parkeringsmetodene mine. Men herfra har jeg kun gode erfaringer. Har klart å sno meg unna med å parkere en hel dag i 15 minutters max sone, og klart å sno meg unna å stå i p-plass for bevegelseshemmede. I sistnevnte tilfelle hadde vakta allerede tatt bilde og skrevet ut bota. Jeg forklarte han at jeg jobba i nærheten og trengte lett tilgang til bilen min, og hadde uvitende satt den på plass for bevegelseshemmede. Så sa han at jeg skulle ha satt den lenger frem så hadde jeg stått lovlig - så spurte jeg han så pent jeg kunne - kan jeg bare flytte den frem litt nå da. Han så alvorlig med glimt i øyet på meg - "da må du gjøre det veldig fort da" - så takka jeg og flytta bilen frem en plass som nå var ledig, han sletta bildet på kameraet i mens og reiv bota...

 

Så alle parkvakter er ikke som smart security tydeligvis. Jeg tror jeg hadde blitt så sinna at jeg hadde vært farlig om jeg hadde balltreet i bilen på det tidspunktet. En slik måte å jobbe på er lagt opp KUN for å urettmessig få inn inntekter på bøter. Det er normal folkeskikk, og burde stått som en egen paragraf i veitraffikkloven eller hva den heter, at det skal IKKE være lov å gi bøter før bilføreren har hatt rimelig tid til å ordne parkeringslapp etter endt parkering. Dette er jo en sak som hadde gjort seg godt i forliksrådet...

Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil

Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil

Toyota Carina 2 1986 - Solgt

Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I desember jobbet jeg på et storsenter i Østfold som vekter og vi hadde med oss en annen vekter som hadde ansvar for bøtelegging av feilparkerte biler o.l.

Siden det var jul ga vi folk muligheten til å flytte bilen før vi bøtela, ved å rope opp bilnummeret via senterets kunderadio.

Det fungerte i en del tilfeller og folk var veldig glade og fornøyde for det.

Så alle parkeringsvakter er ikke like :)

Kan ha noe med å gjøre at vi ikke fikk provisjon heller...

 

Men det som irriterte oss var bla. et eldre ektepar som hadde parkert i selve utløpet til parkeringshuset, rett ved siden av en billettautomat. Bilnummeret ble ropt opp, men ingen kom ut.

Så, mens vi står og plotter inn informasjon på TimePark (PDA-basert system hvor bilder vi tar og informasjon vi printer ut blir sendt direkte til sentralen) kommer de tilfeldigvis gående.

Vi forklarer situasjonen og avslutter med å si "siden det er jul, lar vi det gå...ha en god jul!" med et påfølgende smil.

De reagerer da ved å skjelle oss ut og legge ut om at slik har de parkert i alle år siden senteret ble åpent og de fattet ikke hvordan vi kunne oppføre oss slik...

Vi smilte, ønsket nok en gang god jul og tuslet videre...

 

Min lille historie fra parkeringsverdenen...kjedelig på jobb ;P

Scampi - BMW-chauffeur, autodidakt fotograf og kosegutt

 

1998 E36 318iT Individual

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår