Gå til innhold

navigasjonsproblemer

Ranger emnet

thor_no

Anbefalte innlegg

min passat 2003 har problemer med å finne seg selv....

historikk:

gammel navigasjonsenhet ( orginal vw sak) ble stjålet og ny montert av verksted ( for en tidligere eier....).

kartet laster seg inn og jeg kan legge inn ankomststed.når den beregner ruta får jeg beskjed om at reiseruta begynner nede i tyskland et eller annet sted selv om jeg befinner meg i norge. litt komisk at jeg får beskjet om at det er fergeruter på turen og at det tar 5 timer eller noe når ankomststed er 50 meter nede i gata...... et eller annet sted i menyen finner jeg at det er 18 sattelitter tilgjengelige og at den tar i mot 0!

hva gjør jeg? noen tips????

thor

1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi.

Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok ikke koblet antenna riktig.

Det skal godt gjøres og ha 18 satelitter tilgjengelig. Heller at du kan ha 18 mulige, jeg har en bærbar som kan ta 12 men det skjer ALDRI at den har kontakt med 12. Den trenger 3 for å regne ut posisjon. At den ikke finner noen tyder på mangel på kontakt med disse. Den trenger ikke posisjon for å regne ut ankomststed men der den befinner seg så virker logisk for meg at den trur den er på fabrikken e.l. Dvs der den sist hadde kontakt med satelitter eller en fabrikkinnstilling det der..

VW CADDY 1.9 TDI 2007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er orginalmontert utstyr og det er en antenneklomp på taket. det var noen som mumlet noe om at slikt måtte kodes opp i forhold til computeren i bilen. ikke vet jeg. kan det være så enkelt at antenna ikke er koblet i? hvordan får jeg i såfall sjekket det? hvordan tar man ut anlegget i en slik bil?

thor

1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi.

Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider