Gå til innhold

Dump Ventil - Lyyyyd????

Ranger emnet


Full_fres

Anbefalte innlegg

Originally posted by arildh

Drit i TurboXS Type-H RFL, den er av dårlig kvalitet og har mongo justeringsmuligheter.

Kjøp en dobbelstemplet sak med ropert og plassser den ved et eventuelt luftinntak/uttak i panser.

Den lyden er uansett ikke gøy lenger enn et par mnd.

 

dårlig kvalitet? og det argumenterer du med?

 

har mange kamerater inkludert meg som kjører med denne? funker helt perfekt og har høy og fin lyd.. lader du 1,8 kilo er denne fin! du som lader litt kan jo stramme opp ventilen så det blir kvitrer.. eller kjøpe 2:) har en med en 200sxs14 som kjører med 2 tk..

 

...eller så er vel godzilla den største.

 

justeringsmulighetee er heller ikke vansklig. bare å chimse opp så fjæra blir strammere eller lettere det det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by alex_ander3@hotmail.com

 

dårlig kvalitet? og det argumenterer du med?

...

 

Well, det fulgte med 8 shims som var alt for lite. Den holdt ikke tett på tomgang før jeg la på 11 stk. Selvsagt kunne jeg byttet fjær men hvorfor i hælvete skulle det være nødvendig når jeg hadde betalt 2000 kroner for en jævla alu dings med 3 bevegelige deler..

 

Etter en mnd kjilte stempelet seg fast. Mest sansynlig av alu spoon fra toppen av ventilen hvor fjæra hviler (Dette var selvfølgelig mitdt i Østerdalen og 20 minus)

Når våren kom hadde den ene gummiringen rundt toppen av ventilen sprukket og falt av grunnet kulde/varme. Denne var jo bare til pynt uansett men det gir ikke akkurat noen bedre kvalitetsfølelse.

 

Denne ventilen burde ikke kostet mer enn 500 spør du meg.

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det lekker luft og dumpen står etter LMM blir det fet blanding.

På forrige bilen min resulterte det i ujevn tomgang da ECU prøver å kompensere.

Hvilken bil er det du har som lader 1.8 kg btw.

Er det fantasibilen din med fantasidumpventilen ?

Specs!

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår