Gå til innhold

Hopper fra 14,4 til 13,4 volt? Lys blinker

Ranger emnet


limtopp

Anbefalte innlegg

Ok, da konkluderer jeg alle svara jeg har fått med at det blir ett nytt hovedbatteri, blir sikkert stinger siden jeg får desse ganske billig gjennom en kompis. Rekner med jeg får tak i samme størrelse som orginalbatteriet mitt. Så blir det å hive på en kondensator. Håper da en del av blinkinga forsvinner og forhåpentlivis en del støy fra suben. Takker for svar:)

Ford Mondeo 2,0 GLX Kombi 95 mod

------------------------------------

Volvo 440 2,0i 93 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Støy fra sub ? Ikke legg signalkabel sammen med strømkabel bakover, så har du fjernet mye støy ;)

 

Og har du billige signalkabler(biltema) eller noen som ikke er skjerma godt nok, vil du få støy(dynamostøy).

 

Kjøp deg større dynamo !!!!

Bytter du batteri, ok, men du får jo ikke no mer strøm fordet, for det er dynamoen som lader batteri, gir strøm til alt annet til bilen osv. Skal du vrenge opp fullt, tapper du batteriet, det begynner å blinke fordi det blir svak strøm, hvorav dynamoen ikke klarer og lade opp batteri fort nok samtidig som det skal gi strøm til alle andre kretser også.

 

STØRRE dynamo, vil klare denne jobben bedere, da den produserer MER strøm, noe du TRENGER siden lysa dine dimmer i takt med musikken. Batteriet du kjøper er fortsatt bare 12V og 14V med motor igang.

 

Det er en ENKEL teori, comprende? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fordi om det er biltemakabler så får du ikke strøm om du legger de riktig. aldri hatt problem med støy i mine biler med biltemakabler... nå har jeg ikke biltema mn hadde det før i andre bilr utn problemer...

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en stor kondensator... 1Farad pr 1000watt effekt.... da slutter nok en del av blinkinga... åja... kondensator hjelper myyye!!! den tar sg av de verste toppene om man trenger mere power... de som kan litt elektro vet hva en kondensator gjør... kjør på med kondensator så forsvinner en del av blinkinga og gradvis oppgrader kabling i motorrom.. lykke til..

 

Dette er BARE tull! Kondensator vil ikke hjelpe! Å ja, jeg har hatt ganske mangen timer med elektro oppgjennom skolen! Dette bare viser at du ikke har prøvd dette i praksis...

Skikkelig jording, oppgradering av kablene i motorromet, godt batteri og større dynamo er tiltakene som hjelper! I den rekefølgen. Ikke kast bor pengene på kondensator!

Mercedes-Benz W124 300CE Bilstereoprosjekt!

Pioneer DEH-P88RSII - 2stk. Audison SRx3 - Hertz HSK130 - 2stk. ES250 - Odyssey PC1500

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men problemet mitt med støy har jeg mest sannsynlig løst, igår så tok jeg ut spillern og nappa ut signalkablene og satt de inn jenn rett etterpå i samme ingangene og da ble det plutsli helt stille.. Merklig.. kan være enten spillern eller signalkablene som er dårlig kanskje..

Ford Mondeo 2,0 GLX Kombi 95 mod

------------------------------------

Volvo 440 2,0i 93 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er BARE tull! Kondensator vil ikke hjelpe! Å ja, jeg har hatt ganske mangen timer med elektro oppgjennom skolen! Dette bare viser at du ikke har prøvd dette i praksis...

Skikkelig jording, oppgradering av kablene i motorromet, godt batteri og større dynamo er tiltakene som hjelper! I den rekefølgen. Ikke kast bor pengene på kondensator!

 

jo.. vil nok det.. du skulle fulgt med litt i elektrotimene dine gutt... har prøvd samme anlegg med og uten kondensator... har du prøvd i prksis kanskje??!om du har det så har du montert for liten kondensator eller ikke kobla rett.. spør de som driver medf bilstereo så skal du se pipa låter anderledes... har sikkrt montert en del mer anlegg enn deg,da jeg har jobba på bilradiospesialisten så tror jeg vet hva jeg prater om... :)

 

kondensatoren slipper ifra seg strøm når evnt batteri eller dynamo ikke rekker til...

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har prøvd, 1f kondis på 450Wrms monoblokk. Jeg hadde 5 og 6ere i elektro så ikke kom med den!!! Snakker du med folk som kan bistereo så er det nesten ingen som bruker kondensatorer! Les litt på bilstereoforumet, der kan du se byggingen av biler som har vunnet både NM og EM i forskjellige grener, det er lite å lese om kondensatorer...

Mercedes-Benz W124 300CE Bilstereoprosjekt!

Pioneer DEH-P88RSII - 2stk. Audison SRx3 - Hertz HSK130 - 2stk. ES250 - Odyssey PC1500

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo.. vil nok det.. du skulle fulgt med litt i elektrotimene dine gutt... har prøvd samme anlegg med og uten kondensator... har du prøvd i prksis kanskje??!om du har det så har du montert for liten kondensator eller ikke kobla rett.. spør de som driver medf bilstereo så skal du se pipa låter anderledes... har sikkrt montert en del mer anlegg enn deg,da jeg har jobba på bilradiospesialisten så tror jeg vet hva jeg prater om... :)

 

kondensatoren slipper ifra seg strøm når evnt batteri eller dynamo ikke rekker til...

 

Duh. Hvor mye energi kan du lagre i en 1F kondensator? Hvor fort tror du den er utladet når forsterkeren kommer og forlanger et par hundre ampere? Og hvor stort spenningsfall tror du du får over klemmene på kondensatoren da? Hva var det forresten som ble bedre da du satte inn kondensator - slutta lysa og blinke eller spilte du merkbart høyere?

 

Hvorfor du ikke trenger kondensator.

 

Husk og at til prisen av en kondensator kan du få et brukbart batteri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo.. vil nok det.. du skulle fulgt med litt i elektrotimene dine gutt... har prøvd samme anlegg med og uten kondensator... har du prøvd i prksis kanskje??!om du har det så har du montert for liten kondensator eller ikke kobla rett.. spør de som driver medf bilstereo så skal du se pipa låter anderledes... har sikkrt montert en del mer anlegg enn deg,da jeg har jobba på bilradiospesialisten så tror jeg vet hva jeg prater om... :)

 

kondensatoren slipper ifra seg strøm når evnt batteri eller dynamo ikke rekker til...

 

siden han skulle spørre en som driver med bilstereo, så velger jeg å svare.. føler jeg har litt erfaring med noen år som konkurrerende innenfor både dBdrag og EMMA..

 

kan jo starte med å si at i dBdrag har jeg hittil ikke sett en eneste kondensator (mon tro hvorfor?) og i EMMA er vel de eneste kondensatorene jeg har sett kun for show.. (de som vinner har ikke kondensatorer)

 

MEN, det som er felles for alle disse bilene er at de har store, kraftige batterier og oppgradert kabling..

 

edit: kan vel også legge til at jeg jobber med bilstereo

'97 Polo Color Consept 1,6l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo.. vil nok det.. du skulle fulgt med litt i elektrotimene dine gutt... har prøvd samme anlegg med og uten kondensator... har du prøvd i prksis kanskje??!om du har det så har du montert for liten kondensator eller ikke kobla rett.. spør de som driver medf bilstereo så skal du se pipa låter anderledes... har sikkrt montert en del mer anlegg enn deg,da jeg har jobba på bilradiospesialisten så tror jeg vet hva jeg prater om... :)

 

kondensatoren slipper ifra seg strøm når evnt batteri eller dynamo ikke rekker til...

 

DUST!!!

 

Du har masse erfaring selv ser jeg. Ja la oss drite i å oppgradere den underdimensjonerte kablinga i bilen og sette på ENDA en last på kjeden. FLOTT!!

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

xtra batteri har den fordelen at du kan spille lengre om bilen ikke er i gang. om du har kondensator så vil den ta de verste toppene på strømtrekket. om man bytter til ett skikkelig stereobatteri så vil du ikke ha noe stort behov for kondensator da disse batteriene har en dypere utladning enn vanlige batteri... men jeg snakka om at du trenger kondensator om du beholder orginale batteriet..

 

Typhon: hvem sa at han skulle drite i oppgraderinga i motorrommet? har ikke sagt noe om det jeg.. du som er dust.

 

Buoyen: subbene spilte bedre med kondensator og lysa blinka ikke like mye.. sa ingenting om at du blir kvitt blinkinga men du kan redusere den.

 

Helt mongo av folk å komme me så masse dritt å motforestillinger bare forde at de gjør det på ett annet vis å hørt\sett\lest noe annet. i stede for slenge dritt så heller prøv de forskjellige mulighetene og da kom me dritt...

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår