Pko Skrevet Desember 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2008 Har en Prelude 2.2 med en defekt vannpumpe. Når jeg fyller på veske renner det ut av et "luftehull" på vannpumpa. Det er 2 slike hull på pumpa å det renner fra det nedre. Men, om jeg starter bilen stopper det å lekke og jeg kan fylle opp med kjøleveske å alt fungerer normalt til jeg stopper biln igjen. Det jeg lurer på er om det er noe fare om jeg "plugger" igjen det nedre hullet å kjører med dette inntil jeg får den nye vannpumpa om en par uker? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Desember 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2008 Det hullet er vel indikasjonshull på at akselen er knekt.. Er ihvertfall slik på volvo.. Kommer det kjølevæske ut hullet, er vannpumpa ødelagt.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pko Skrevet Desember 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2008 synes bare det er merkelig at det funker fint når jeg starter bilen? Skal skifte vannpumpa når jeg får den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Desember 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2008 Vannpumpa begynner å lekke fordi akslingen/pakning eller lignende er slitt. Det kan hende den lekker når motoren går også, men vannet kan fordampe før du ser det. Du kan godt plugge ventilasjonshullet. Men da får du sikkert et trykk inni der som ikke er helt sunt for vannpumpa. Men fungerer det, så slipper du å kjøpe ny vannpumpe. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pko Skrevet Desember 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2008 Takk for svar! Skal prøve å se hva som skjer :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg