Gå til innhold

Mine rFactor/Racer prosjekter: Neon Cup, Rudskogen, RS500

Ranger emnet


Shakotan

Anbefalte innlegg

Figgi: Nah, er nok jobb med Rudskogen foreløpig. Når det er sagt så finnes det allerede en versjon av ACR til rFactor.

 

Ellers fant jeg ut at i tillegg til Neon Cup så savnet jeg en bil til rFactor/Racer. Hvorfor ingen har laget den tidligere er et mysterium, men etter noen dagers iherdig arbeid er jeg snart klar med denne:

 

kseyfscq8p8dbi19co6l.jpg

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
når blir du ferdig med den rs500en a freidrich?

 

He he. Jobber med å få den ut i morgen, men det ser litt mørkt ut for det. Mangler bra lyder og kurver til demperene. Men resten er ferdig og ser slik ut i Racer:

 

6pgyi20l9kamxf02i472.jpg

 

Om jeg ikke får lagt den ut i morgen så blir det i løpet av romjulen en gang. Men før nyttår skal det bli :)

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

racer er søppel i forhold til rfactor! men når er du ferdig med rudskogen da søta?

 

Nå kommer vel det an på kriteriene som ligger til grunn for en slik vurdering. Å si at det er søppel blir litt for flåsete til at jeg gidder å kommentere det. Tror heller ikke du har den tekniske kompetansen til å vurdere kvaliteten på programvaren...

 

Det jeg kan si er jeg liker å utvikle for Racer fordi det er en noe enklere plattform å jobbe mot, samt at jeg liker filosofien bak programvaren bedre. Cosworthen blir den første bilen jeg konverterer til rFactor, men det er med en liten bismak. For rFactors salgsargument er i stor grad mengden brukerprodusert innhold. Så dersom noen vil benytte seg av biler eller baner jeg har laget gratis, så må de faktisk kjøpe programvare av ISI. Det vil igjen si at når jeg lager ting til rFactor så jobber jeg i prinsippet gratis for ISI uten å få noe av kaka. Skal innholdet være gratis så synes jeg også det bør være tilfelle for programvaren...

 

Cosworthen er forøvrig lagt ut for nedlasting til Racer i dag. Last ned på racedemon.com.

 

Rudskogen blir sluppet når den er ferdig. Det å lage en slik bane tar hundrevis av timer, så det er umulig å gi noen konkret dato. Men håper å ha den noenlunde klar i løpet av januar.

 

PS. Ikke kall meg søta...

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke hørt om racer før, hvor er det å få tak i? noe bra fysikk mot feks LFS?

 

Hjemmeside med nedlasting: http://www.racer.nl

 

Forum: http://forum.racesimcentral.com/forumdisplay.php?f=111

 

Fysikken er god, men ettersom alt innholdet er produsert av brukerene så er det selvsagt noe varierende kvalitet. Det som ofte er et problem for "nye" brukere er å sette opp rattet riktig. Man må inn i fysikkfilen for hver enkelt bil (car.ini) for å sette følsomheten på rattet (linearity) etter hvilket ratt man har. Men om alt er satt opp riktig så er det vel så realstisk som LFS (som er litt for enkelt i mine øyne).

 

Last det ned å prøv. Er ikke store programmet. Anbefaler å starte med versjon 065.

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår