skralla Skrevet November 30, 2008 Rapporter Share Skrevet November 30, 2008 Ja, da skal FKn snart ut av bukken og dit den hører hjemme. Bare noen småting jeg må stri litt om her først ;) Det originale oljerøret fra blokka som går bak turboen og inn på toppen av 13C'n. Det som "forer" agregatet med olje jeg snakker om her.. det krasja med oljekjøler-sandwichen. Ser diverse bilder her at folk ikke bruker detta røret, men heller bruker en slange. Er jo vannkjølt olje med sånn filterflytter originalt, men da fikk jeg oljefilteret klin innpå downpipen. Så jeg valgte å bruke sandwitchen og jeg kappa av røret med en oljeslange i mellom... Håper dette var smart? :) Formotstander, de skal bare loddes direkte inn i nettet skjønner jeg, men spiller ingen rolle hvilken dyse ledning som sitter på hvem? Og hvilken dyse-ledning jeg kobler på hvilken dyse? Skal visst være hippsomhapp? Har originalt retur-rør fra turbo-olja og tilbake i blokka, ble sittende veldig stramt og fint, og ny pakning i flensen, og ny oring i bunnen. Dette blir tett nok? Ikke noe lekasjer her håper jeg? Sleit slikkelig med oljedamp på forrige prosjekt, men det var pga "fjøsmekk" på returen. Ikke all verden til trykk her? Men den skal bare "renne" tilbake? Kanskje ta noe silikon-guffe i bunnen i tillegg? Erfaringer? Jo, også den derre spjeldhus-føleren... justering... Skal det si "klikk" med EN gang spjeldet rører på seg? Her er det sikkert noen triks å lære seg av erfarne folk ;) Så og si bare små-piss jeg lurer på som nybegynner og garasje-mann :D Håper jeg har skjønt det meste riktig, så tror jeg beistet snart kan slippes oppi hølet sitt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ekren Performance Skrevet November 30, 2008 Rapporter Share Skrevet November 30, 2008 Ja, da skal FKn snart ut av bukken og dit den hører hjemme. Bare noen småting jeg må stri litt om her først ;) Det originale oljerøret fra blokka som går bak turboen og inn på toppen av 13C'n. Det som "forer" agregatet med olje jeg snakker om her.. det krasja med oljekjøler-sandwichen. Ser diverse bilder her at folk ikke bruker detta røret, men heller bruker en slange. Er jo vannkjølt olje med sånn filterflytter originalt, men da fikk jeg oljefilteret klin innpå downpipen. Så jeg valgte å bruke sandwitchen og jeg kappa av røret med en oljeslange i mellom... Håper dette var smart? :) Formotstander, de skal bare loddes direkte inn i nettet skjønner jeg, men spiller ingen rolle hvilken dyse ledning som sitter på hvem? Og hvilken dyse-ledning jeg kobler på hvilken dyse? Skal visst være hippsomhapp? Har originalt retur-rør fra turbo-olja og tilbake i blokka, ble sittende veldig stramt og fint, og ny pakning i flensen, og ny oring i bunnen. Dette blir tett nok? Ikke noe lekasjer her håper jeg? Sleit slikkelig med oljedamp på forrige prosjekt, men det var pga "fjøsmekk" på returen. Ikke all verden til trykk her? Men den skal bare "renne" tilbake? Kanskje ta noe silikon-guffe i bunnen i tillegg? Erfaringer? Jo, også den derre spjeldhus-føleren... justering... Skal det si "klikk" med EN gang spjeldet rører på seg? Her er det sikkert noen triks å lære seg av erfarne folk ;) Så og si bare små-piss jeg lurer på som nybegynner og garasje-mann :D Håper jeg har skjønt det meste riktig, så tror jeg beistet snart kan slippes oppi hølet sitt! 1: nja, som så. Du kan vell tenke deg selv hvor varm oljen blir når den er intim med dp :D 2: Tja, jeg ville ha laget med noe eget værtfall. Type kappet av retur røret i 2 deler, så fester du delen som skal i blokka med sikaflex eller noe annet krutt - og den mot turbo skrur du fast som den er orginalt. Og setter slange imellom. 3: ja:) Siter - Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod 400hk prosjekt.. - Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod Mvh //Kristian Ekren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.