EspenB Skrevet September 2, 2004 Rapporter Share Skrevet September 2, 2004 Hold deg til Pelequin. Den er sterkere og tåler mer juling enn quaife. Siter - 03 Audi S3 - 89 VW Golf GT Syncro [x] 99 Audi S3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet September 3, 2004 Rapporter Share Skrevet September 3, 2004 pelequin er jo bare en USA produsert kopi av Quaife sin diff. Har de bedre materiale enn Quaife? Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
headdead Skrevet September 3, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2004 hva slags girkasse sitter det på G60'en, er det 020 AJ eller? hvordan finner man det ut? Siter 1996 Volvo 945 2.3l FK - Girkassebytte 1987 Porsche 944 Turbo - Solgt, Gikk fortere 1990 Golf G60 BBM mk2 1.8l - Solgt, Gikk fort 1978 Ford Capri 3.1l - Solgt, Gikk fort 1991 Passat 1.8l, 1982 Golf mk1 1.5l - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenB Skrevet September 3, 2004 Rapporter Share Skrevet September 3, 2004 Originally posted by EspenB Hold deg til Pelequin. Den er sterkere og tåler mer juling enn quaife. Slik jeg har forstått det er pelequin en forbedret utgave av quaife, produsert av en av bakmennene fra quaife. Har lest litt på vwvortex forumet og der er det flere som har knust quaife diffen, men ingen som har klart å kverke pelequin diffen. Skammløst klippet og limt: Her er en kommentar fra eieren av EIP tuning (vr6 turbo firma) i USA fra vwvortex.com: " The Peloquin is stronger and better in every way than the Quaife. -The ramp angle of the planetary gears is slightly different for better strength -The case bolts are larger and stronger and a finer thread pitch for better clamping ability -The case material has a higher Rock than the Quaife and -The Peloquin is a On-Center design, which is better and the Quaife is an offset design. Oh yeah, we have broken the Quaife multiple times, we have never broken a Peloquin. -Rich " http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=847381 headdead i G60 er det 02A kasse.... Siter - 03 Audi S3 - 89 VW Golf GT Syncro [x] 99 Audi S3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
headdead Skrevet September 3, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2004 hvor i norge eller resten av skandinavia er det mulig å få tak i Peloquin diff? Vet det er en i Sverige som selger og moterer quaife differ, med quaife var visst ikke noe tess. Siter 1996 Volvo 945 2.3l FK - Girkassebytte 1987 Porsche 944 Turbo - Solgt, Gikk fortere 1990 Golf G60 BBM mk2 1.8l - Solgt, Gikk fort 1978 Ford Capri 3.1l - Solgt, Gikk fort 1991 Passat 1.8l, 1982 Golf mk1 1.5l - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenB Skrevet September 3, 2004 Rapporter Share Skrevet September 3, 2004 Tror du må henvende deg på andre siden av "dammen". Her er en mulighet: http://www.thescirocco.com Siter - 03 Audi S3 - 89 VW Golf GT Syncro [x] 99 Audi S3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
headdead Skrevet September 3, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2004 er det slik at Peloquin diffen svarer på moment, slik at ved et visst moment på den ene drivakselen gjør at den tar i like mye på den andre? ser også at det er mulig å få kjøpt 40% og 80% kit. menes det da at det er konstant 40% eller 80% sperre? Siter 1996 Volvo 945 2.3l FK - Girkassebytte 1987 Porsche 944 Turbo - Solgt, Gikk fortere 1990 Golf G60 BBM mk2 1.8l - Solgt, Gikk fort 1978 Ford Capri 3.1l - Solgt, Gikk fort 1991 Passat 1.8l, 1982 Golf mk1 1.5l - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.