Kyy000 Skrevet November 27, 2008 Rapporter Share Skrevet November 27, 2008 Heisann. Er helt ny her på forumet, og jeg har tenkt å skaffe meg en bil da. Så har jeg sett på en av typen: Honda Civic 1.5vtec-e 1996mod. Den jeg har sett på har kjørt under 150.000km (noe særs å si på disse modellene?) Er veldig nysjerrig på bensinforbruket på disse Tenkte bare om det var noen som har erfaring eller info om bilen som kunne vært nyttig. Pros and cons (: Takker og bukker for all info :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CivicLars Skrevet November 27, 2008 Rapporter Share Skrevet November 27, 2008 Er det 5 generasjon eller 6 generasjons Civic? Siter - Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet November 28, 2008 Rapporter Share Skrevet November 28, 2008 Det er 6 generasjon. Honda er har gode motorer som går lenge, så 150k er ikke mye for denne. Det du heller skal se på er servicehefte hvis bilen har det, og heller prøve å finne ut hvordan bilen har blitt behandlet av eier. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet November 28, 2008 Rapporter Share Skrevet November 28, 2008 vtec-e motorene er ikke laget for særlig ytelse, men for lavt bensinforbruk. Den bruker lite bensin, ja. Dette er ikke en motor bygget for fart og spenning.. Men kommer selvfølgelig an på hvordan du kjører. Lave turtall, aldri over 80km/t og du har en sparebørse. 150k km er null problem med slike motorer, men sjekk selvfølgelig etter oljelekkasjer fra motor og blå røyk i eksosen. En NAF test er ikke dumt. Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kyy000 Skrevet Desember 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2008 vtec-e motorene er ikke laget for særlig ytelse, men for lavt bensinforbruk. Den bruker lite bensin, ja. Dette er ikke en motor bygget for fart og spenning.. Men kommer selvfølgelig an på hvordan du kjører. Lave turtall, aldri over 80km/t og du har en sparebørse. 150k km er null problem med slike motorer, men sjekk selvfølgelig etter oljelekkasjer fra motor og blå røyk i eksosen. En NAF test er ikke dumt. Okei, det høres jo bra ut! Du har ikke noen liter/mil info på bensinbruken muligens? Klarer ikke finne det noen plass. Har du noe om rust problemer på denne typen? Har bare hørt rykter at rusten sniker seg inn temmelig kjappt! :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg