Gå til innhold

Power rør og filter

Ranger emnet


passat kara

Anbefalte innlegg

Kan noen poste et bilde av en motor fra en golf3 1,8

har passat selv og har sett på power rør og power filter.. MEN filteret fra golf 87-> passat ikke og de hadde annen pakke til golf 3.. derfor lurte jeg på bare på om det var likt..

 

power røret veit jeg heller ikke om passer til min bil fra noen annen.. selv om motorn er lik kan jo plasseringen av ting være anerledes

 

Jeg har rp motor men litt usikker på om jeg har mono-jetronic ell mono-motronic.. og jeg veit ike hva som sitt i golf 2 og golf 3..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har en 1.8i 90hk 92modell. Den har mono Motronic, tror VW brukte denne typen til ca. 96-97 på alt annet en Gti og Vr6

Denne innspruts typen tror jeg var i bruk på Golf 2 sport også!

 

 

Skal prøve å poste bilde, men får ikke opp ruta/feltet der jeg "limer" inn!

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by B.T.i

Har en 1.8i 90hk 92modell. Den har mono Motronic, tror VW brukte denne typen til ca. 95-96 på alt annet en Gti og Vr6

Denne innspruts typen tror jeg var i bruk på Golf 2 sport også!

 

 

Skal prøve å poste bilde, men får ikke opp ruta/feltet der jeg "limer" inn!

 

1,8i? Hva vil det si da? Hva er forskjellen på den motoren du har og vanlig 1,8 liters da? :confused:

| -My rides- |

 

 

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by B.T.i

i står for injektion, altså en innsprøytning styrt av en "datamaskin". Hvis du ikke har i-motor så har du forgasser.

F.eks: Gti; Grand Tourism injection

 

Ahh, okey.. Men siden jeg har 1,8 liters motor og du har 1,8i liters motor, så drar begge like godt eller kanskje ikke..? :rolleyes:

 

Ulemper og fordeler med forgasser?

| -My rides- |

 

 

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke jeg tar feil, så har du injection motor du å!

 

"I november kjøpte meg min første bil, og valget falt på en VW Golf GL 1,8l - 1995 modell. Den hadde gått ca. 138 500km på teller'n og jeg kjøpte den av en eldre dame fra Bærum for 61 000kr. Med andre ord - damekjørt bil! Hadde faktisk lenge bestemt meg for å kjøpe meg III'ern pga. av det finnes så utallige mange deler til den og den er i bunn og grunn ganske så fin!"

 

jeg har en 92 modell,VW begynte med dette som standard på de siste modellene av Mk2! Tror Vw begynte med 1.6i 101hk i 96-97 e.l og 1.8i med ???hk(Er ikke helt sikker)

 

Fordeler ulemper med forgasser er jeg ikke sikker på!

Tror drivstoff økonomien blir litt dyrere med forgasser. Vw brukte 2e2 Pierburg forgassere, enkelte har vært plaget med disse!

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten, 90hk er 90 hester uansett. Det som spiller inn er nok Utveksling på kassa og vekta på bilen. En kjenning av meg påsto at han skulle kjøre ræva av meg på en nedlagt flystripe. Han har en Mk2 86 modell 1.6 med 75hk:) Han mente at 2er motorene var mye bedre og at 75hk på en 2er var det samme som 120 på en 3er:) Joda, jeg stilte gladelig opp, jeg rulla på 215/40-16 Eagle F1 og han på 185/65/15 e.l han burna ut hele første gire:) Jeg rakk nesten å gå ut av bilen å fyre meg en røyk før han hadde rukket over stripa. Så med andre ord; 90hk er 90hk og 75hk er 75hk!

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by B.T.i

Hvis ikke jeg tar feil, så har du injection motor du å!

 

"I november kjøpte meg min første bil, og valget falt på en VW Golf GL 1,8l - 1995 modell. Den hadde gått ca. 138 500km på teller'n og jeg kjøpte den av en eldre dame fra Bærum for 61 000kr. Med andre ord - damekjørt bil! Hadde faktisk lenge bestemt meg for å kjøpe meg III'ern pga. av det finnes så utallige mange deler til den og den er i bunn og grunn ganske så fin!"

 

jeg har en 92 modell,VW begynte med dette som standard på de siste modellene av Mk2! Tror Vw begynte med 1.6i 101hk i 96-97 e.l og 1.8i med ???hk(Er ikke helt sikker)

 

Fordeler ulemper med forgasser er jeg ikke sikker på!

Tror drivstoff økonomien blir litt dyrere med forgasser. Vw brukte 2e2 Pierburg forgassere, enkelte har vært plaget med disse!

 

Trukke jeg har injection som du sier! "l" bak 1,8 står for liter, var bare en liten miss fra min side, sorry...:rolleyes: Men det har blitt fiksa på i tråden min..;)

| -My rides- |

 

 

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by B.T.i

Ring din nærmeste VW forhandler, oppgi registrerings nummere, spør så om du i eller ikke! Vedder en hundrings på at du har i:)

 

Hadde nok ikke det skjønner du..:rolleyes: Just a regular 1,8 :)

| -My rides- |

 

 

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bullit

En så ny bil har innsprut, men om det er monotronic eller hva det nå kalles er jeg usikker på, er ikke så godt kjent med vw systemene.

 

Åhh..? :confused:

| -My rides- |

 

 

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bullit

Newbie, eh? synes ikke du kan kalles newbie etter 245 poster, så derfor skal jeg tillate meg å plukke på signaturen din: Det staves Gentle, ikke Gentil;)

 

Gentle er stavet riktig nå..:rolleyes: Hehe..

 

De 245 postene Bullit, er bare spørsmål til dere...;) Har mye å spørre om vøtt, og kan nesten ingenting om bil, men jeg prøver å lære..:)

| -My rides- |

 

 

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by passat kara

Kan noen poste et bilde av en motor fra en golf3 1,8

har passat selv og har sett på power rør og power filter.. MEN filteret fra golf 87-> passat ikke og de hadde annen pakke til golf 3.. derfor lurte jeg på bare på om det var likt..

 

power røret veit jeg heller ikke om passer til min bil fra noen annen.. selv om motorn er lik kan jo plasseringen av ting være anerledes

 

Jeg har rp motor men litt usikker på om jeg har mono-jetronic ell mono-motronic.. og jeg veit ike hva som sitt i golf 2 og golf 3..

 

Men etter litt off topic prat! Så hvis noen forteller meg hvordan

jeg poster bilder, så skal jeg poste bilde av motoren!

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår