Wilskow Skrevet November 25, 2008 Rapporter Share Skrevet November 25, 2008 Hei, jeg mistet lappen for drøyt 2mnd siden! Hastigheten jeg ble målt i var 151,18 km/t med en sort audi a4 i baken.. Har vært i avhør og venter på rettsak, men jeg var jo selvfølgelig så dum og kjørte uten lappen og ble stoppet på nytt. Så nå skjønner jeg virkelig alvoret i det. Men hva tror dere straffen vil bli? Og hvordan er det da når jeg kan ta lappen igjen, har på sykkel og bil, må jeg da ta teori og oppkjøring på begge ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet November 25, 2008 Rapporter Share Skrevet November 25, 2008 Jeg tror du blir frikjent. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wilskow Skrevet November 25, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 25, 2008 hm vet ikke noe mer ekstakt om hva straffen, bota og oppkjøringa?:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elgen- Skrevet November 25, 2008 Rapporter Share Skrevet November 25, 2008 Søøøøøk. Siter Du skal ikke stjele! Staten liker ikke konkurranse... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnum_pi Skrevet November 25, 2008 Rapporter Share Skrevet November 25, 2008 9. Fartsgrense 100 km/t motorvei kl. A: Fart: Tap av førerett: 151 - 155 8 - 9 md. http://www.lovdata.no/for/sf/jd/xd-20031219-1660.html#2-2 Er en enkelt kjøring uten førerett foretatt i en kort tapsperiode, bør det i samme dom eller forelegg fastsettes en tilleggsperiode av inntil samme lengde som den opprinnelige. http://www.lovdata.no/for/sf/jd/xd-20031219-1660.html#map007 Fastsettes tap av førerett for lengre tid enn 6 måneder for overtredelse av trafikale adferdsregler, skal det kreves ny førerprøve som vilkår for gjenerverv av føreretten. Ovenstående gjelder også dersom person med førerett får fastsatt et forlenget tap av føreretten. I disse tilfelle skal den totale tapsperiode være grunnlag for vedtaket om ny førerprøve. http://www.lovdata.no/for/sf/jd/xd-20031219-1660.html#2-2♦ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet November 25, 2008 Rapporter Share Skrevet November 25, 2008 Men hva legger de i "en kort tapsperiode"? For etter hva jeg har hørt får du gjerne forlenget tiden med 6 mnd. om du blir tatt uten førerkort. Så mister du den i 9 mnd. ansees vel ikke det som en kort periode. Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnum_pi Skrevet November 25, 2008 Rapporter Share Skrevet November 25, 2008 Er ikke hundre prosent sikker på hva som ligger i "kort tapsperiode". Hvis du trykker på linken står det i lovteksten at tilleggsperioden er normert til seks måneder eller mer, dersom den opprinnelige tapsperioden var fastsatt til ett år eller mer. Siden grensa for krav om ny oppkjøring går ved seks måneders inndragning er det grunn til å tro at myndighetene anser dette som et skjæringspunkt mellom kort og lang inndragningstid. Uten at jeg tør la meg sitere på det. Man må nok sjekke ut lovforarbeidene eller eventuell rettspraksis for å bli klokere på hva som ligger i uttrykket. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet November 25, 2008 Rapporter Share Skrevet November 25, 2008 Mens vi er inne på det: "§ 8-4. Førerett på prøve Den som mister føreretten på grunn av brudd på trafikale adferdsregler i prøveperioden, må avlegge full førerprøve uten hensyn til tapsperiodens lengde, jf. førerkortforskriften § 30 nr. 1." Vil det si at såkalt 3-ukers beslag, eller et beslag som skjer på mistanke og som blir henlagt etter en uke (hvis det går?), også regnes innenfor dette? Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnum_pi Skrevet November 25, 2008 Rapporter Share Skrevet November 25, 2008 Hvis saken blir henlagt foreligger det jo ikke noe du kan dømmes for. Det blir jo det samme som om du ikke hadde blitt tatt til å begynne med. Du må ikke ta oppkjøring på nytt når du ikke har gjort noe straffbart. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ghost_84 Skrevet Desember 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2008 ble stoppa i 127km i 90km sone klasse a motorvei. ble 8500 kr i bot pluss på vandelen ;( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg