Gå til innhold

Har C-lappen, hva må til for å få D?

Ranger emnet


ice3d

Anbefalte innlegg

Jeg tok c-lappen i militæret og avtalte privat med kjørelæreren om å ta D i tillegg. Dermed hadde vi et par vanlige timer først (bli kjent med bussen) og hadde oppkjøring samme dag. Men kommer vel ann på hvor lenge siden du tok c.

 

Husker ikke hvordan det var med helsesjekken, om c og d var felles der, hvis du ikke har den må du ta ny. (og hvor lenge siden da…)

"Who are you and why should I care?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer vel ann på kjørelæreren også… Men også hvor lenge siden du tok lappen. De vurerer også gjerne hvor aktiv du har vært, kjørt buss regelmessig, bare hatt lappen. (om han skal pusse opp noe i huset… :) )

 

Først må du ta C, den må du da høre med kjøreskole om, men burde ikke bli så veldig dyr. CE får du da fullt løp på etterpå, sist jeg sjekket var det vel pakketilbud på rundt 26-30k kr.

 

Hvis du da ikke har arbeidsgiver som spanderer det på deg da :)

"Who are you and why should I care?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer vel ann på kjørelæreren også… Men også hvor lenge siden du tok lappen. De vurerer også gjerne hvor aktiv du har vært, kjørt buss regelmessig, bare hatt lappen. (om han skal pusse opp noe i huset… :) )

 

Først må du ta C, den må du da høre med kjøreskole om, men burde ikke bli så veldig dyr. CE får du da fullt løp på etterpå, sist jeg sjekket var det vel pakketilbud på rundt 26-30k kr.

 

Hvis du da ikke har arbeidsgiver som spanderer det på deg da :)

 

Hvor finner jeg arbeidsgivere som vil spone bil og hengerlappen da mener du?? :D har aldri hørt om det jeg... Fikk påspandert busslappen av min nåværende arbeidsgiver, og skal egentlig jobbe der i ett og et halvt år til minimum grunnet dette. (eller betale kr. 10 000)

'04 Mondeo STV

'96 MB C220 Diesel til salgs

'85 MB 300Diesel solgt, '91 BMW E34 520i (solgt) '82 MB 300 Diesel (RIP) '80 Talbot Simca (RIP)'86 Opel kadett (RIP) '79 Volvo 244 (RIP) '76 Datsun 100A (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo veldig ann på situasjonen. F.eks leste jeg på vg i går om nettbuss som spanderer lappen mot tid som arbeidende der.

 

Det du da må finne er et selskap som trenger sjåfører og har problemer med å få tak i. Hvordan det er i Trondheim har jeg ikke peiling på ( ikke at jeg har den oversikten her nede heller). Det er nok mer mangel på buss-sjåfører enn lastebil sjåfører, men kan fremdeles være mulighet. En annen mulighet er jo å ta C lappen selv og så se om et firma er interessert i å spandere E. (litt feil å si spandere egentlig men men).

 

Da må du nesten prøve å høre med firmaer rundt deg hvor du kunne tenke deg å jobbe. Sjekke stillingsannonser for å se hvem som ser etter folk.

"Who are you and why should I care?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår