Gå til innhold

bakakslingen min:(

Ranger emnet


Revolvo

Anbefalte innlegg

hei.

 

var ute og herja litt med 940 enn i går(kun på snø)

 

så på vei hjem så hørte vi en svak suselyd under bilen og lurte på om d kunne være eksosen elle noe sånnt... kjørte inn på en bensinstasjon og så under men såg ingenting. kjørte videre og etter ca 3 min. kjøring så kjenner vi at bilen begynner å bremse litt i driverket.

 

kjører ut og ser igjen under bilen og da ser jeg et jævla hull tvert inn i lokket på bakakslingen! et hull på str. med en femmer omtrent akkurat der som kronhjulet er.

 

kan nevne at jeg monterte truetrack for over 3 mnd siden som har fungert knirkefritt til nå.

 

etterpå parkerte jeg bilen et par meter lenger borte, og da var den helt fin igjen. tok på olja som hadde drypt og den virka helt ren.

 

noen som har en formening om hva som kan ha skjedd?

 

d som slår meg er at kansje en av skruene til ene lagerbukken har løsnet, og fulgt med kronhjulet helt til den traff lokket...

Mvh Tage Midtun

 

volvo 940 97 turbo

volvo 245 86 racarvogn

245 glt 87 (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg hadde kjørte mange meter med den diffen der nå :)

 

Samme skjedde med min førstebil, var ganske mye kjafs baki der noen hundre meter senere..

Volvo 940Turbo Classic 1997

[X]Volvo 240GL Sedan 1990 [X]Volvo 240Turbo Sedan 1984 [X]Volvo 242DL 1981

[X]Volvo 240GL Herregårdsvogn 1987 [X]Volvo 940SE Sedan 1992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei har seff ikke kjørt med den;)

 

åpna lokket istad, og vet ikke om jeg skal le eller grine.

 

var opptil flere av skruene mellom kronhjul og diffen som hadde løsnet.... noen hadde bare skrudd seg litt ut, mens en fant jeg nedi bunnen. får håpe d er den eneste som har løsnet helt... isåfal så tror jeg at jeg skal klare å redde den:)

 

men d værste er at jeg vet 100% sikkert at jeg hadde locktite på disse og strammet med all min makt pluss litt til, så åssen dette har skjedd skjønner jeg ikke.

 

forslag til hvordan jeg skal tette hullet?

 

lurte på å poppe noe blekk over og sparkle rundt med kjemisk metall.

Mvh Tage Midtun

 

volvo 940 97 turbo

volvo 245 86 racarvogn

245 glt 87 (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår