Grimnorth Skrevet November 23, 2008 Rapporter Share Skrevet November 23, 2008 Hei alle sammen. Jeg har fått et problem med motoren i kona sin bil. Det er så ille at jeg vurderer å skifte hele motoren i den, men er det slik at jeg kun kan bytte til en tilsvarende motor ? Mulig det er andre som har spørt om det samme her inne, men jeg fant ikke tråden. Hvor mye arbeid er det egentlig, og hvor mye kan jeg øke i effekt vist jeg skal få den godkjent slik som den er? Jeg ønsker at den skal passe på festene slik at jeg ikke må bygge den om.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet November 24, 2008 Rapporter Share Skrevet November 24, 2008 Det blir vel en litt sammensvart besvarelse på innlegget ditt, men jeg drar frem noen momenter. Skal du gjøre endringer, gå for all del i dialog med biltilsynet, såfremt du ikke bytter til identisk motor. Generelt så er det slik at man kan teknisk godkjenne biler til en kraftigere fabrikksløsning (f.eks. bygge Audi 100 til S4) såfremt det kan bevises teknisk spesifikasjon på det som bygges til. I enkelte tilfeller kan det settes foten ned for hva som er spesifikt karosseri. Gammel Audi coupe kan f.eks. ikke godkjennes til 200hk+ urquattro, men maksimalt 170hk pga Oettinger har hatt en teknisk godkjent løsning på dette (TÜV). Så å bytte motor i bilen din; neppe store saken, ser jeg på som en ren reparasjonsløsning bytte til annen motor i bilen din; f.eks. Audi 80 2.8 V6 skal kunne gå såfremt bilen ellers holder teknisk stand som 2.8. Øvrige motorbytter som ikke har vært levert fra fabrikk; individuell godkjenning. Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grimnorth Skrevet November 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 24, 2008 Okei, skjønner. Tusen takk for svar! Jeg har en audi 80 motor som står i en Audi 80 1,8 s 1988. Det kan jo være den smetter oppi. Det blir nedgradering, så da regner jeg ikke med man må bytte bremser ol!?! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet November 25, 2008 Rapporter Share Skrevet November 25, 2008 nei det tror jeg skal gå greit ja :D Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg