turb0man Skrevet November 23, 2008 Rapporter Share Skrevet November 23, 2008 stoppet i et lyskryss nå ikveld og plutselig så jeg ut vinduet en masse røyk, så deretter i rearview mirror at det var fra min bil! Kjørte videre ut av krysset med en enorm hvit røyksky som fulgte etter meg, bilen virker også rimelig dau, er såvidt den kommer seg opp en liten bratt bakke! Har sjekket at alt av væsker er det nok av og ingen indikasjoner via varsellamper har jeg sett. Ikke høy temp hverken på motor eller olje. Noen som anelse om hva som kan være galt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_golfie_ Skrevet November 23, 2008 Rapporter Share Skrevet November 23, 2008 kan være at den er gått over i "nødmodus"... bruker den mye lake og eller? kan prøve å koble fra batteri og vent 20 min og så koble på igjen og se om problemet er vekke. Bare ett hint fra min side;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turb0man Skrevet November 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2008 Nødmodus? Har aldri hørt om det ;) Lake, betyr det drivstoff eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet November 23, 2008 Rapporter Share Skrevet November 23, 2008 Turboen din er dau! Bytt den og lykketil! Du kan sikkert lukte veldig olje av eksosen din! SÅFALL har du klart å ta toppakninga di på en måte! da kan du også sjekke om du har litt olje blanding i kjølevæsken din.. ser du regnbuer i den, så er toppakninga di gåen! Men jeg er veldig sikker på at turboen din kvelder hvert øyeblikk! Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turb0man Skrevet November 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2008 Sikker på det? Har ikke hardkjørt bilen i det hele tattm sjelden over 3000 omdreininger. Kan den bare ta kvelden sånn uten videre?:puke: Isåfall --> FAEN! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet November 23, 2008 Rapporter Share Skrevet November 23, 2008 Vel.. KUN 2 alternativer OM det ryker hvitt er så KAN det enten lukte uforbrendt olje, ERGO Turboen din er dau. Eller så vil det lukte forbrent kjølevæske ERGO toppakninga di har tatt lekk! Sjekk som sagt ekspansjonstanken din til kjølevæske, lys inn med lommelykt og sjekk om du kan se regnbuensfarger i i væske.. Hvis ikke er turboen din dau garantert! Sliter med det samme etter at jeg trimma dieselen min.. Ryker hvitt som F#¤%&/( og lukter ille olje fabrikk! Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turb0man Skrevet November 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2008 Okei, skal sjekke :) Takk så langt :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet November 23, 2008 Rapporter Share Skrevet November 23, 2008 langt har motoren gått f.eks?! mange av de her 1.9tdi motora er så ræva at det har ryki topper og pakninger på dem innen det har gått 40.000km...! helt sjukt hvor ræva konstruert dette vag grejene er egentlig! Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turb0man Skrevet November 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2008 Gått 173000km ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turb0man Skrevet November 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2008 Sjekka kjøletanket, væska så brun ut og luktet mistenkelig likt olje! Da er det vel toppakningen som er fucked?:shake Hører også noe ulyd hvis jeg starter den og trår forsiktig på gassen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet November 23, 2008 Rapporter Share Skrevet November 23, 2008 Høres ut som toppakninga er gåen ja. Mye hvit røyk og brunlig kjølevæske er en god indikasjon på gåen toppakning.. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turb0man Skrevet November 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 24, 2008 Klarte såvidt å rygge bilen opp fra gårdsplassen nå, rauk som fy faen :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet November 24, 2008 Rapporter Share Skrevet November 24, 2008 Skru av Olje påfyllingslokket ditt og se på det rundt pakningen.. ser du noe hvitt skum?! Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg