Gå til innhold

Forbruk a6 1999 2,4 V6 Tiptronic Quattro

Ranger emnet

Marius87

Anbefalte innlegg

Har en a6 1999 mod 2,4 v6 tiptronic quattro som jeg syns drikker vanvittig mye suppe. Får den sjeldent under 1,4 på mila. Er dette normalt? Har sjekket feilkoder på den og får ikke opp noe der. Syns også at det lukter veldig mye bensin når den står og går på tomgang.. Skal de bruke så mye? Spiller nesten ingen rolle om det er langkjøring eller bare småkjøring, den drikker nesten like mye uansett.. Bilen er helt knall så vil ikke bytte den bort for alt i verden men kjører ca 40000 med den i året så blir vanvittig dyrt. Noe jeg kan gjøre? Annet enn å kjøre veldig pent da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme bil og bruker i snitt 1,6 på bykjøring. Har fått den ned til like under literen på pen langkjøring. Hvis du ser på første eller andre side i serviceheftet så står det der oppgitt hva bilen under EU-normer er oppgitt til å bruke på landeveiskjøring i 90 km, blandet kjøring og bykjøring. Mener å huske at verdiene var henholdsvis 0,9, 1,1 og 1,6. Jeg vurderte i utgangspunktet å kjøpe en 2,5 diesel men den er også oppgitt til 1,3 på bykjøring så det er ikke så mye lavere og med min kjørelengde på 12-15000 km i året så utgjør det ikke så står forskjell. Med det frynsete ryktet 2,5 tdi har så var ikke valget så vanskelig spesielt ikke når jeg hadde som krav at det skulle være quattro og automat.

Hadde jeg kjørt like mye som du gjør så hadde jeg nok valgt en annen bil med lavere drivstofforbruk og da gjerne diesel. Måtte da kanskje ha gåt bort fra automat og valgt en 1,9 tdi. Hvis det imidlertid skulle vært en 2,5 tdi så måtte det ha vært en som hadde skiftet kammer. Muligens dieselpumpen også burde vært skiftet da jeg har lest at det har vært en del tull med denne også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider