Gå til innhold

206 som har gått lang. Holde seg unna?

Ranger emnet


Scoob911

Anbefalte innlegg

Tiden nærmer seg for å kjøpe min første bil og jeg har tenkt en del på Peugeot 206.

Fant en 206 XS som har gått 162 000km nå, og lurer på om man burde holde seg unna 206-er som har gått så langt?

Frister veldig med 110hk i den lille bilen (sammenlignet med de fleste andre som har 60 og 75hk).

 

Er det noen som vet hvordan det er med 206-er og høy kilometerstand? Vil selfølgelig slippe for mange verkstedsregninger osv. Skal bare ha bilen i litt over ett år.

 

Takker for alle konstruktive svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...

Når vi snakker om 206 som har gått langt .. Jeg vurderer en 2000-modell 206 som har gått 240 000 .. Nettopp byttet registerreim, bremseklosser og støtdempere foran, men er likevel litt i tvil grunnet hvor langt den har gått. Ettersom det er førstebil, bil jeg ha en bil jeg slipper å sende på verksted med det første .. Hva ville dere gjort?

Peugeot 206 1.6 <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motor er det da? Hadde kanskje gått grundigere over en bil med nesten 250k på telleren.

 

Men igjen, så er det ikke så mye dyre deler til disse bilene, og en helhetsjekk vil redgjøre for hva som kan gå, holder på eller er galt med bilen..! Hadde jo absolut villet se etter en bil som har gått mindre. Kom en 00mod 206XS inn på verkstedet idag med 36 000km på telleren, så du finner de som aldri har vært brukt ;) Men da kan det igjen være at ingenting er byttet, og du får ALT som går i stykker i fanget. Så man må jo vurdere det litt frem og tilbake. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi byttet faktisk dempere på begge 206 Xs'ene vi har hatt, dette var leasing biler så vi hadde dem bare 3 år altså. jeg vil si det er en gjenganger da ;)

 

hm. Det kan ha noe med underlaget/bruken deres også.

Av alle 206 vi har hatt inn(Prøven Bil), så har jeg aldri vært borti at vi har byttet dempere. Men som sagt, det har mye med underlag og bruk. Fleste som kjører 206 her i bygda er 70+ og kjører 20 000km i tiåret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår