eirikvw Skrevet Desember 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2003 Planla en full motoroverhaling for å gjøre bilen klar til 18årsdagen og den påfølgende tilatelsen fra myndighetene til å kjøre. Har byttet motor i golfen til en 1.8 med 4+E girkasse. Donorbilen hadde fått seg en smell, men etter å ha montert alt i min bil fungerte alt, og alle gearene va tilstede uten ulyder. Da jeg i kveld bestemte meg for å ta ut motoren ble jeg litt mistenksom når olje rant ut av der akslingene står på gearkassen. Skrudde av akslingene, men da jeg flyttet akslingene av kom en fin bekk med svart olje. Skal oljen sirkulere fra gearkassen og inn i dette hulrommet? Synes ikke at dette høres naturlig ut, og det hadde vært kjekt å vite sånn ca hva jeg hadde med å gjøre. Kan det være en pakkning eller lager eller noe? Tror ikke bilen lekker når alt er sammenskrudd, men er litt dumt hvis olje lekker inn der den ikke hører hjemme, når jeg skal kjøre rundt skal alt være i sjønneste orden der under huven. Takker for alle svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vag Skrevet Desember 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2003 Sitter lokk lignende ting inni medbringer som dekker mutter. Må byttes, blir fullt i gir olje i drivledd... Dumt. koster ikke mye på vw butikken. Siter www.grevling.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikvw Skrevet Desember 10, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2003 Fremdeles litt i vilrede her ja.... hvilken del, hvorhenne? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfG60Syncro Skrevet Desember 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2003 Et lite plastlokk inne i medbringeren. Den flensen du skrur indre drivleddet fast i. Den som sitter på girkassa. Finner delenr til deg i kveld. Koster sikkert ikke rare slanten hos Peder. Siter VOLVO - Schnellste Traktor der welt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikvw Skrevet Desember 11, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2003 Var der noe nr på gang eller? Jaja, kan ta det en annen gang, men tingen er den at jeg skal ut til Peder S Fjettland i morgen å ha litt annet småsnacks, litt kjekt å ta alt på en gang, men men.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfG60Syncro Skrevet Desember 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2003 Originally posted by eirikvw Var der noe nr på gang eller? Jaja, kan ta det en annen gang, men tingen er den at jeg skal ut til Peder S Fjettland i morgen å ha litt annet småsnacks, litt kjekt å ta alt på en gang, men men.... gi meg 13 sek... glemte d..... Siter VOLVO - Schnellste Traktor der welt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfG60Syncro Skrevet Desember 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2003 Ok... Det er litt forskjellige dimmer alt etter hva kasse du har, og jeg har litt dårlig tid... Men Peder S vet hvis du forklarer hva det er du skal ha... Det kalles lokk i ETKA, men ikke nevn ETKA for de karene der nede...! Det er et plastlokk på ca 30mm diameter..... Som du bare dytter inni så klipser det seg fast... Hehe... På ein måde... Tog du an.....?;) Siter VOLVO - Schnellste Traktor der welt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikvw Skrevet Desember 11, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2003 Du bare setter den inni utpå alt annet der på girkassen, ikke noe skruing eller noen ting, er ikke det for godt til å være sant? Har 4+E kassen fra en 89 modell 1,8 liter.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfG60Syncro Skrevet Desember 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2003 Jodet er for godt til å være sant nesten.... Men den greia er detsiste du setter på før drivakslene.... En på hver side, plugges inni hullet der med flensen..... Gode saker..... Siter VOLVO - Schnellste Traktor der welt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikvw Skrevet Desember 12, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2003 Deilig å hør at noe kan være så enkelt. Har selfølgelig vært ute hos fjetland i dag, glemte da å kjøpe den, men de ga meg feil pakkninger til gearoverføringen min, så jeg må snart ut igjen, da skal jeg huske det! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg