sveinungn Skrevet November 20, 2008 Rapporter Share Skrevet November 20, 2008 Kona mi kjørte idag, da bilen plutseli valgte å gi seg... Fikk ikke start på den igjen, utenom når det ble riksa i tanken/pumpa. Naf-mannen mente det måtte være bensinpumpa som var gått i stykker. Hvordan bytter man egentli pumpa? Er det fare for at det blir bensinsøl? Ellers noen gode tips for en ny mann i faget? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AutoSnuskus Skrevet November 24, 2008 Rapporter Share Skrevet November 24, 2008 Når du vrir om tenninga skal du høre bensinpumpa gå ett lite øyeblikk om den virker. Jeg vil tru det er grei sak og bytte. Slange ut, slange inn og strøm. Du burde klare det med minimalt søl. Siter VW CADDY 1.9 TDI 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
macrom Skrevet November 25, 2008 Rapporter Share Skrevet November 25, 2008 Tror den er lik som på 94-96modellen som jeg hadde. Pumpa ligger i bagasjerommet (under et sort plastlokk). Bare skru av lokket, så ser du pumpa nedi tanken. Ta tak i øverste del og vri (den sitter i et spor), så kan du dra hele sulamitten opp. Enkel operasjon.. Kan være en fordel med lite bensin i tanken, så slipper du så mye klin.. Lykke til :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krt_ Skrevet Mars 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2009 Kan noen forklare nærmere hvordan man får ut pumpa? Har prøvd å vri på den men tør ikke å "bryte" løs på den. Skal man vri den rundt eller dra den ut av sporet? Siter Volvo V40 1.8 Sport Edition 2004mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffmaister Skrevet Mars 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2009 Er "bare" å vri ut! Vri mot klokka. Må ta i litt, sitter som regel godt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krt_ Skrevet Mars 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2009 Er "bare" å vri ut! Vri mot klokka. Må ta i litt, sitter som regel godt.. hehe Okei. Blei fryktelig i tvil siden den sitter såpass godt.. Siter Volvo V40 1.8 Sport Edition 2004mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
finnis Skrevet Mars 21, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2011 En kompis hadde kjørt tom tanken på sin passat. og pumpa hadde satt seg .det var ei smule eller to som har sniki seg inn gjennom filteret under pumpa da han fyllte på igjen.Det kan jo skje uten at tanken er tom og.Så jeg tok ut pumpa.noe som er en relativt smal sak.opp med lokket ut med gummiringene ,slanger foringer og av med slangene og strøm. så er det bare og finne pumpa vri mot klokka til den slipper(krever litt makt). Tok opp pumpa og skilte den fra plastbeholdern den står i.(Her må man være nøye med rekkefølga når man monterer igjen) Så brukte jeg trykkluft samtidig som jeg vrei på akslingen i pumpa.(liten tapp i bunnen av sjølve pumpa). og gjorde hele operasjonen omvendt og vips.pumpa går og viktigst av alt. Bilen går som ei klokke igjen. og har gjort det lenge nå. skal du gjøre dette selv.Husk å teste pumpa før du setter den inn igjen..med en liten kabelstump på hver pol til batteriet ser du fort om det funker eller ikke.og de aller fleste pumpene er merka med + og - Ha en flott dag :Finnis Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg