Gå til innhold

Verksted i Stavanger, 120 000 service

Ranger emnet


titti

Anbefalte innlegg

Heisann. Må ta 120 000 service på audien min(a4). Skifte registerreim og de andre standardgreinene.

 

Noen som har et anbefalt verksted her i Stavanger? De jeg har kontakta er sinnsykt dyre, alle ligger på 13-16000 kroner, bortsett fra snap drive som gav meg en pris på 8500. Har hørt litt av hvert om snap drive men de gjør vel totalt sett en god jobb?

 

Noen andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buskmann, kunne sikkert gjort det meste selv(inkl reg.reima :)). Men jeg tror at et fullt servicehefte vil være bra når jeg selger bilen (ikke nødvendigvis på merkeverksted men likevel), aller helst med kvittering (liker og å ha kvittering på reg reim bytte for hvis noe går galt er jeg ikke fucked :)).

 

Men takk for tilbudet optus, virkelig. Setter pris på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm, buskmann. Det blir gjort litt mer på service enn bare å skifte olje, sparke i dekk osv.

 

Man sjekker alle bevegelige deler for slakke, sjekker frostsikring, kokepunkt, alle væsker, etterfyller. Lufttrykk, drenerer dieselfilter, bytter defekte pærer, viskere. Sjekker bilen med diagnose for å se etter feilkoder, sjekker bremser, smører opp bremser som går tregt eller piper. Ser etter slitasje i gummiforinger, defekter i eksosanlegg, prøvekjøring på vei etter unormale lyder, justerer feilstilte lys, sjekker topplager og fjører, tettheter i diff, gearkasse, motor.

 

Så det er littegrann mer enn "oljeskift og sparke i dekk" vil jeg påstå !

 

120 000km service, er jo en storservice. Og reg.reim på audi betyr av med front. Kanskje skal vannpumpe byttes også, samt tilbehørsreimer. pluss at det blir byttet stramme- og løpehjul.

 

VAG generelt har dyre reg.reim bytter, grunnet at det er mye arbeid. Så 10-15 000kr,- er en "vanelig" pris for en storservice med reg.reim skift. Tar gjerne en dag og få gjort det.

 

Det blir jo byttet kjølevæske i forbindelse med reg.reim skiftet, så bilen må kjøres varm, i tillegg til resten av service samt prøvekjøring, så det er en del arbeidstimer. Pluss deler så er det egentlig ikke så ille pris om du får det til en 10-12 tusen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Må ta 120 000 service på audien min(a4). Skifte registerreim og de andre standardgreinene.

 

Noen som har et anbefalt verksted her i Stavanger? De jeg har kontakta er sinnsykt dyre, alle ligger på 13-16000 kroner, bortsett fra snap drive som gav meg en pris på 8500. Har hørt litt av hvert om snap drive men de gjør vel totalt sett en god jobb?

 

Noen andre?

 

Dette er jo ikke akkurat hva du spør om. Men 13-16tusen var billig syns jeg.

Betalte i overkant av 25,000 svenske kr (på merkeverksted) for samme service med litt smådill i tillegg.

Møller tilbød seg å gjøre samme jobben for langt mer. De er alltid så snille :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en litt eldre audi da, glemte visst å nevne det. 96 modell, 1.6. Så det er vel muligens enklere på min bil enn på en 2004 modell? Fikk jo pris på 8500 fra snap drive som sagt, skal stikke dit og høre hva det egentlig innebærer. Håper at det er alt som er nevnt over, altså storservice.. De sa iallefall at det var for service og regreimskifte. Må nok bytte vannpumpa og men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buskmann, kunne sikkert gjort det meste selv(inkl reg.reima :)). Men jeg tror at et fullt servicehefte vil være bra når jeg selger bilen (ikke nødvendigvis på merkeverksted men likevel), aller helst med kvittering (liker og å ha kvittering på reg reim bytte for hvis noe går galt er jeg ikke fucked :)).

 

Men takk for tilbudet optus, virkelig. Setter pris på det :)

 

Han driver verksted, så du får nok stemplet service heftet ditt. Noen lurer sikert på hvorfor han gjør det uten moms, når han driver verksted :) Han har 4 mann i jobb, og de har mer en nok o gjøre. Er 2-3 uker ventetid.

)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså.. ta servicen deres på et godkjent audi/vw verksted sånn at dere beholder mobilitetsgarantien..

 

Får gratis leiebil og gratis veihjelp om bilen stopper og må på verksted..

 

Que?

Det kommer vel ann på om du betaler for gratis leiebil og veihjelp gjennom forsikringen?

 

Eller har jeg misforstått..evt misforsto jeg noe nå? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså.. ta servicen deres på et godkjent audi/vw verksted sånn at dere beholder mobilitetsgarantien..

 

Får gratis leiebil og gratis veihjelp om bilen stopper og må på verksted..

 

 

Gammel bil da, syntes det blir litt teit å ta en service som koster bortimot halvparten så mye som bilen selv. Er en 96 modell det er snakk om. Audi tar jo mest av alle verkstedene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Que?

Det kommer vel ann på om du betaler for gratis leiebil og veihjelp gjennom forsikringen?

 

Eller har jeg misforstått..evt misforsto jeg noe nå? :)

 

Har du mobilitetsgaranti på bilen din, får du gratis veihjelp. (Varrierer litt hva de forskjellige merkene dekker) men må bilen på verksted får du gratis leiebil mens bilen er der.. mener det er 3 døgn dem dekker..

 

Om du ikke tror meg, så må du gjerne ringe 06000 og spørre viking om dette.

 

Her er også en link til litt info til deg kjære deg..

 

http://www.volkswagen.no/wip4/service.epl?cat=562

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår