Gå til innhold

Havarert 1,9D

Ranger emnet


wazzza

Anbefalte innlegg

Hei

 

En kjenning har havarert sin golf III 1,9D. Tror motoren heter 1Y. Den motoren er visst nok vanskelig å få tak i. Har funnet EN motor på huggerier. Hvor mye mer arbeid er å det å sette ned en 1,9TD kontra en 1,9D? Virker som om den er lettere å få tak i...

 

Regner med at downpipen må bygges om, sikkert noe slangegreier til varmeapparat osv.. Er mest bekymret for motorstyringen, at det er en del el-arbeid der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

En kjenning har havarert sin golf III 1,9D. Tror motoren heter 1Y. Den motoren er visst nok vanskelig å få tak i. Har funnet EN motor på huggerier. Hvor mye mer arbeid er å det å sette ned en 1,9TD kontra en 1,9D? Virker som om den er lettere å få tak i...

 

Regner med at downpipen må bygges om, sikkert noe slangegreier til varmeapparat osv.. Er mest bekymret for motorstyringen, at det er en del el-arbeid der...

 

Je har en 1,9D motor i golf 3`rn min.. Og je ska kanskje skifte motor i den i vinter, og vet att TDK og GTD motoren passer rett inn!

(x) Ford Sierra 2.8 V6 (x) Vw golf 3 1.9 TDK

(x) Mazda 323 1.6 (x) Vw golf 2 1.6

(x) Seat cordoba 1.6 (x) Vw vento 2.0

(x) Vw golf 3 1.9D

(x) Vw golf 2 GTI ( ) Audi 80 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiv nedi en TDk motor du. Ledningsmessig er det vell ikke noe som er forskjellig. Motorstyringsenhet finnes ikke på de motorene der, alt er mekanisk styr og blir stilt inn med reg reima, så sant dieselpumpen står i riktig posisjon. Downpipe må byttes ja, men det er vell bare å få den med på "nye" motoren det.

For å sette dfet i perspektiv så hev jeg en 1,9TDK motor fra en 94 mod passat, nedi en MK1 jetta som var orginal 1,6D, Eneste jeg opplevde var at jeg måtte forlenge ledningene til en temp. føler, og flytte dieselfiltere da innsugslangen til turboen kom i veien.

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår