Gå til innhold

Bare uflaks eller Renault RÆVA biler?


Schled

Anbefalte innlegg

Nå har jeg hatt 2 stk Renaulter begge to har jeg hatt hyppige feil og mangler på er dette bare tilfeldig?

 

Den første jeg hadde var en 97' Megane classic 1,6.

På denne hadde jeg div, elektriske feil, og noen motor feil og en del feil gjort av merke verksted.

Etter å klagd en del, blandet avdokat inn i det hele +++ fikk jeg til slutt beskjed fra isberg om å sette den på nærmeste merke verksted og de skulle fikse alt jeg pekte på.

Så ble gjort, hvorpå jeg solgte bilen etter på etter å ha hatt den i ca. 1 år tilsammen.

 

Nå har jeg en 99' Laguna 2.0RT stv. aut. (som det er UMULIG å få solgt, bilen må på verkstedet igjen før jeg rekker å sette inn en annonse). Denne bilen har jeg nå hatt i ca 1 1/2 år. Den har i perioder vært på service annen hver uke. Har så å si bestillt ny service på vei hjem fra verkstedet. Her har jeg også kun brukt merke verksted.

Har nå måttet kjøpe meg en bil til for å ha i tillfelle Lagunaen stopper.

 

Renault er jo deilige biler å kjøre men det virker som det rett og slett ikke holder. Spesiellt det elektriskse tåler ingen ting.

 

Er det bilen eller merke verkstedet som ikke holder mål?

Er det andre som kan gi bedre service på Renault og som vet hva dde holder på med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med franske biler generelt er at samtlige er mandagsbiler. Har i forbindelse med jobb kjørt en del Citroën Berlingo, og jeg må si at jeg er sjokkert over hvor dårlige de bilene er. De går istykker støtt og stadig, og skrangler mer enn de bør etter 40-60.000 km. Yarisene vi har er det aldri noe krøll med, og jeg nekter å tro at det er tilfeldigheter.

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ja, jeg er bilansvarlig på jobben min og vi har ca25 renault kangoo og ca 20 peugot partner, kangoo'ene er kun bensin men partner'ene er diesel og bensin jevnt fordelt.

Kangoo'ene har vi lite tekniske problemer med men det kan ikke sies om partner'ene

Partner feil:

1:Bruker MYE olje

2:sliter MYE dekk(hjulstilling er tatt opptill flere ganger

3:Side dør går ofte ut av hengsler

+++

Kangoo feil:

1:Airbag lyset lyser når det passer seg

2:Unormalt mye skifting av lyspærer

3:setevarmen slutter å virke

 

Synes kangoo'ene virker som mye bedre biler enn partner'ene

 

Mvh

RS

2000 Vw bora slow and soon to bee low edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Største problemet jeg har med min Laguna nå er ved kaldstart i temperaturer lavere enn ca. +3 grader.

Etter start av bilen lyser en del varsel lamper (de skal jo normalt slukke etter start).

Lampene som lyser er "STOP", varsel på bremser, ABS og airbag.

Av og til lyser også El. feil lampa.

Som regel hjelper det og stoppe og starte bilen en del ganger, men er det under 0 grader må motoren bare gå litt mens jeg skraper is. Nå jeg så stopper og starter bilen igjen er den vanskelig å starte og går nesten ikke på tomgang i noen sekunder etter start. Så lenge motoren er kald fukser den også tildels ganske heftig.

 

Dette har bilen vært på service for ca. 5 ganger.

Fikk beskjed sist jeg var på service at hvis det kom igjen nå så viste de nesten ikke hva de skulle gjøre.

De bytter jo noe som koster penger for hver gang jeg har den inne på service så billig er det ikke.

 

Totalt har jeg brukt ca. 50000,- på service og reperasjoner på 1 1/2 år, og det er med ansatt rabatt på service og deler.

I tillegg har bilen hatt et verdi tap på 80000,-, minst.

Fikk ikke solgt bilen for 120000 i sommer, og på lappen på vinduet når jeg kjøpte bilen stod det 199000,-

 

Så dette er uten tvil den dyreste bilen jeg noen gang har hatt, og DEFFINITIVT den siste Reanult'en jeg kjøper.

 

PS. Ringte etter ny service time i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber med renault og Volvo, kjører selv en 96 clio, og den har vært over all forventning, jeg var sikker på at dette var katta i sekken, men har nå hatt den i 1 1/2 år, og kun skifta vannpumpe og fiksa kontakten til varmeapparatmotoren... Men sånn jeg opplever det så er clio mer holdbar enn de større modellene... Laguna med det gamle karosseriet er umulig å få solgt, ettersom den nye typen er så sinnsykt mye deiligere å kjøre. Er fryktelig mye problemer med både de gamle og de nye bilene dems, men det er det jo alltid på sånne "designbiler" som bare er ventet å holde i et par år... Du kan jo tenke deg...en ny clio koster i frankrike fra 9900franc (ca 11000kr) så de byttes ut ganske hyppig de bilene der. For å svare på spørsmålet ditt så er det masse feil og lamper som lyser og elektronikk som tar kvelden osv...

'93 mercedes 320TE

'03 peugeot 206sw

'68 white M6

'64 amazon HGV

osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår