abrunstad Skrevet November 14, 2008 Rapporter Share Skrevet November 14, 2008 Heisann Audivener! JEg byttet termostatet og vannpumpen i håp om at dette var årsaken i den lave driftstemperaturen på bilen min. dessverre ser ikke dette ut til å hjulpet.. Arbeidstemperatur på bilen er 2 streker over 50 grader, men nåla er langt fra 87 grader enda.. :( Hvor sitter denne varmeføleren på bilen? Tror du det er denne som kan rett og slett bare vise feil? Andre tips? TAKK! Siter Toyota Yaris Verso, 1.3 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Granada Håkon Skrevet November 15, 2008 Rapporter Share Skrevet November 15, 2008 Hvordan motor har du? Kommer det varmluft fra varmapparatet? Edit: Ser det står i signaturen din:) Er det en 1,8 PM motor i denne? I såfall er det samme som jeg hadde før :) Det sitter nok 2 tempfølere på høyre sida av motoren (sett forfra), det slangene går in på motoren. Koblingene klipses lett av. Mener å huske at det er en blå firkantet og en grå rund kontakt. En er til tempmåler og en er til motorstyring. Nå husker jeg ikke hva som er hva, men det ser du jo på tempmåleren om du tar ut en og en.. Er ikke så flink til å beskrive ting skriftlig, men håper du forstår.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
abrunstad Skrevet November 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2008 Jeg kom plutselig på at på det nye termostatet jeg satt inn så er det en pil som peker utover (fra center). husker fra mine gamle "moped-mekkings-dager" at det var en pil på stempelet i sylinderen. dette skulle alltid peke med eksosen.. Noen som har peiling på om det er noe tommelfingelregel på montering av nye termostater? andreas Siter Toyota Yaris Verso, 1.3 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audiavant Skrevet November 15, 2008 Rapporter Share Skrevet November 15, 2008 Heisann Audivener! JEg byttet termostatet og vannpumpen i håp om at dette var årsaken i den lave driftstemperaturen på bilen min. dessverre ser ikke dette ut til å hjulpet.. Arbeidstemperatur på bilen er 2 streker over 50 grader, men nåla er langt fra 87 grader enda.. :( Hvor sitter denne varmeføleren på bilen? Tror du det er denne som kan rett og slett bare vise feil? Andre tips? TAKK! Prøv å bytte givern til instrumentene. Den sitter oppå en av slangene som går inn i blokka på toppen hvis jeg ikke tar feil. Er enten blå eller svart. Sånn er det på min ivertfall (2,0E). Eventuelt går vifta di unormalt mye? Kan være den som føkker opp opplegget og. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.