Gå til innhold

Ulyd i fra vifte(Varm.app.), BMW 320 e30

Ranger emnet


Hansien

Anbefalte innlegg

Det hele startet i vår da jeg kjøpte bilen.

Fikk beskjed i fra forrige eier at det var en liten ulyd i fra varmeapperatet, en liten kvitre lyd.

Trodde det hele skulle løse seg med litt smøring, så noe av det første jeg gjorde da jeg kom hjem med bilen var å åpne vifta, og smøre litt.

Joda, dette fungerte en liten stund, men så kom lyden tilbakers igjen. (Fortsatt vår!) Har ikke smurt dette opp igjen da jeg forstod det sånn på gamleeier at han hadde kjørt med dette en stund selv, så jeg tenkte ikke noe mer ut av det.

 

Vell, før i går..

det var nysnø på veiene, så måtte bare ut for å teste føret!

Dette innebærer også at vifta står på fult for å få inn litt varme. Plutselig, lang fanden i voll inni fjellheimen, så sluttet vifta å fungere.

 

Først trodde jeg bare at det kunne være noe snø eller sånt som hadde kommet seg inn til vifta, men når jeg hadde latt vifta stått av en stund så startet den igjen, med en stygg lyd.

har desverre ingen lydopptak av lyden, men i tillegg til viftestøyen, så har du en "BRRR" lyd. (For å beskrive lyden)

 

Var ute en tur å smurte vifta litt i dag, men ulyden forsvant ikke. Det ble bedre, men ikke bra nok!

Så også etter om det kunne være en plastikkbit el. lignendes som kunne være årsaken, men akk nei!

 

En siste detalj jeg la merke til var at ulyden kun var på insiden av bilen, i fra viftehuset der. Var ikke noe merkbar på utsiden!

 

Såå. Kan det være vifta som synger på siste værs?

Eller er det et håp her?

 

Håper noen kan hjelpe meg da vinteren fortsatt er ung!

'09 Ford Ranger

'91 Mazda 323 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte bytte vifta i min 320. Kjøpte en brukt på GS.

 

Var blitt varmgang i plasten som vifteakslingen gikk i, så den var blitt litt romslig, og da ble det vibrasjoner og vifta hørtes ut som den skulle ramle ut av bilen når som helst.

 

Regner med du har noe av det samme. Er normalt å måtte bytte varmeapparatvifta på en e30 :)

'98 535

'89 320

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår