Gå til innhold

Annlegg i bilen, trenger litt hjelp. (Delefilter)

Ranger emnet


Snutta

Anbefalte innlegg

Hvis du sier hvilke høyttalere det er snakk om, så blir det lettere å hjelpe deg ;)

Er det vanlige 2 eller 3 veis coaxial høyttalere, så trenger du ikke noe ekstra delefilter, er det komponentsett, så følger delefilter med ;)

 

Ps: hvis du "kaster" høyttalerene inn i bilen, så blir det som regel ikke noe bra, monteringen har MYE å si for resultatet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, sorry glemte akkurat hvilke høytalere det var. Glemte helt å si det.

 

Til nå er det noen Biltema Høytalere, 3veis koaksial.

Men blir nok pioneer høytalere senere.

 

Så da trengs ikke det da, så flott. :D

 

Men hva med til subbene mine da?

2x10" Fence Audio.

Men har som sagt ikke noe peiling i det heletatt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Subbene dine må ha delefilter. Jeg regner med at du ar en separat forsterker til dem? Forsterkeren i spilleren er ikke sterk nok til å drive to subber. I mange (de fleste) forsterkere sitter det innebygd delefilter med justerbar delefrekvens.

 

Mange spillere har også dette innebygd etterhvert. Nå vet jeg ikke åssen spiller du har men hvis du vurderer å kjøpe ny vil jeg anbefale deg å legge litt penger i denne. Få tak i en med mange linjeutganger (for å koble på ekstern forsterker) digitalt delefilter på hver kanal og gjerne egen sub-utgang. Jo flere innstillinge du kan gjøre på spileren, jo bedre lyd kn du få ut av et ellers lite anlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir jo hovedsaklig bare for å prøve å bygge litt, siden jeg har relativt null peiling.

 

kommer med et lite forslag.. 30cm x 80cm x 30cm. Altså innvendig mål. Så må du bruke 22mm sponplater. Du må også ha en port imellom subbene... slik: http://img256.imageshack.us/img256/7307/subbju8.png

 

bare spør om du lurer på noe så skal jeg hjelpe deg ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår