volvo9før Skrevet November 10, 2008 Rapporter Share Skrevet November 10, 2008 hei.. har ein audi a4 1.8 turbo quattro 1999 mod.. har nett kobla elektronisk boost controller på den.. så når eg flater heilt ut på første, samme skjer på restn av girene og så kutter gaspedalen, sånn at eg kunn får 33% gaspådrag? går fint og kjøre visst eg girer før 5000, er en sånn tikelyd på høgreside me luftfilter unna pådrag og.. ka som gjør at den kutter? noken som har peiling? kan det ha no og kjøre me den gamle N75 ventilen, at den bare ligger i motorrommet og ikkje er tilkobla? og at den gir beskjed at no er det noe gale og så kutter den? har elektronisk gaspedal.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drunken_M Skrevet November 10, 2008 Rapporter Share Skrevet November 10, 2008 Kan være at den kutter når du får for høyt trykk om du har stilt opp trykket. Noe jeg regner med du har gjort. Den skal kutte for å skåne motor å ikke få alt for mye luft. Siter 97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt *91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo9før Skrevet November 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2008 den ligger jo i motorrommet me kontakten på men ingen slanger som går inn på den, den er jo erstata av ein ann som justeres elektrisk inne fra bil, kjører bare 1 bar i trykk ikkje noke overlading på noen måtte:S:S skulle jo gått helt fint:S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AudiRS4 Skrevet November 10, 2008 Rapporter Share Skrevet November 10, 2008 er bilen chippet? kan kutte pga den ikke får nokk bensin? er ikke bilen chippet og den lader 1 bar, så er nok ikke bensinen stilt opp helder...prøvde akkurat det samme.. og den ladet 1 bar og da kuttet alt og bilen berre hakket.. det var pga den ikke fikk nokk bensin... men kan ver noe annet.. kom bare med et innspill;p Siter Kjører laveste bil'n i gata Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo9før Skrevet November 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2008 jada bilen er chippet. den går helt reint og fint under pådrag, er når eg kommer over 5000 omdreininger at den kutter, da får eg bare 33% gaspådrag på boost controlleren..:S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AudiRS4 Skrevet November 10, 2008 Rapporter Share Skrevet November 10, 2008 hmm, da vet ikke jeg..Har du sett etter lr spør på vacn forumet? Siter Kjører laveste bil'n i gata Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TiM Skrevet November 10, 2008 Rapporter Share Skrevet November 10, 2008 maker jo sence d med bensinkutt ja.. men jeg trodde det var sånn at n75 ventilen ikke skulle være tilkoblet på noen måte om du hiver på boost kontroller.. n75'en vil vel da kunne tro at f. eks. wastegaten har låst seg (vill teori men men..) og dermed kutter alt for å senke trykket igjen? Siter 96 A4 1.8TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo9før Skrevet November 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2008 nei tenkte eg sku høre innpå der og, er det noen som du vet om som har peiling der? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AudiRS4 Skrevet November 10, 2008 Rapporter Share Skrevet November 10, 2008 Ja tim er inne på noe der? når en setter på en boost controll, skal den skal vell erstatte n75 ventilen ? Siter Kjører laveste bil'n i gata Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo9før Skrevet November 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2008 ja den ligger i motorrommet, kan prøve og ta den heilt utav, og se om det hjelper, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo9før Skrevet November 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2008 takk for hjelpen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo9før Skrevet November 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2008 kom gjerne me flere forslag i tillfele det ikkje går:S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drunken_M Skrevet November 10, 2008 Rapporter Share Skrevet November 10, 2008 Tror det er som dere sier at den erstatter N75'n Så er nok selve boostcontrolleren som er programert slik med en sperre eller noe? Min er chippet å lader noen få ganger nesten 1.5kg og kutter ikke i det hele tatt:) Siter 97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt *91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AudiRS4 Skrevet November 10, 2008 Rapporter Share Skrevet November 10, 2008 Min også er chippet, og turbotrykkmåler nålen stiger avågtil opp til 1.5 bar , men detter ned igjen til 1.2 bar og holder seg der.. kutter aldri Siter Kjører laveste bil'n i gata Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo9før Skrevet November 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2008 fjernet n75 ventilen og nå funker den:D går som en kule nå, ladder på 2000 omdreininger så går den opp i 1,1 bar, så no fungerer det greit:) no viser den 100% gaspådrag når eg flater helt ut:D takk for all hjelp:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg