Gå til innhold

Skade på ryggen etter kollisjon. Hvordan fungerer denne papirmølla?

Ranger emnet


KennethA

Anbefalte innlegg

Litt forhistorie:

 

Jeg satt på med en kompis og vi kræsjet i ekebergtunellen for ca 4-5 år siden. Ingen direkte personskader, og vi var begge send til legevakten for sjekk. Dette regner jeg med legen min har loggført.

Forsikring var selvfølgelig i orden.

 

Siden den gang har jeg hatt problemer med ryggen, og kiropraktorer har konkludert med at det høyre bekkenfestet er skadet. Jeg kan ikke løfte så mye før jeg får veldig vondt, og ignorerer jeg det faller festet sammen og klemmer på ei nerve. Å jobbe over et mottorrom er håpløst over 1 time.

Har hatt ca 30 timer/år hos kiropraktor siden da.

 

Så nå endelig har jeg fått en kiropraktor som er litt mer nøye enn de andre og jeg skal snart på MR undersøkelse.

 

Seg regner nesten med at MR undersøkelsen gir resultater, mistenker at en sene eller noe har ryki slik at musklaturen ikke klarer å holde festet oppe.

Har trent vekter og prioritert støttemusklatur i rygg,mage og sete siden da, men ingenting av dette ser ut som å hjelpe.

Det går heldigvis ikke utover jobben da jeg jobber på kontor, men er konstant litt vondt.

 

Det jeg lurer på er om noen har vært igjennom noe lignende?

Hvis jeg da får konstantert en skade i ryggen etter denne kollisjonen, vil jeg da ha krav på refusjon av utgifter til alt som har omhandlet dette? Har tross alt brukt en formue hos leger, kirapraktorer og smertestillende siden den gang.

 

Takknemmlig for innspill.

K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe problem å komme med et sånt krav i ettertid. Er stadig man ikke oppdager skader før etter lengre tid, se for eksempel på dykkerene i Nordsjøen: http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/08/10/508492.html

 

Du må selvfølgelig få ekspertuttalelser (lege, fysio, kiropraktor) som sannsynliggjør at skaden skjedde ved bilulykken.

 

En liten digresjon: Hvem faen klarer å kræsje en bil i Ekebergtunnelen?

Søvnløs om natta og bevisstløs om dagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar. Jeg får nok endelig vite om det er skade på musklaturen etter MR undersøkelsen.

Regner med at jeg da tar en runde hos legen, kiropraktor og fysioterapeut for å samle dokumentasjon.

Som sagt så var jeg hos legen bare få timer etter at det skjedde, så det har jeg logg på.

 

Men er det noen som vet hvem jeg kontakter etter det? Er det lettest å ta dette mellom en advokat?

 

Waxman: Vi lå bak en betonglastebil helt fra Oslo S til begynnelsen av ekebergtunellen. I venstre felt i 40km/t. I det han legger seg over gir kompisen min gass og kjører forbi. Rundt første sving er det kø. Full stopp. Traff en Hyundai H1 i ca 70km/t. Såpeglatt asfalt. Politiet som kom først til ulykken klarte nesten ikke stoppe. Ingen regress mot sjåføren da ulykken antageligvis skyltes glatt veibane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ta kontakt med trafikkskade foreningen el hva de heter.

Jeg krøsta et bein i ei ulykke for noen år siden og de hjalp meg med og finne advokat og han jobber enda med erstatninga.

Advokaten vil hjelpe deg og se hva slags rettigheter du har.

Du har rett til fri rettshjelp så det koster deg ingenting.

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår