Gå til innhold

Kjøp av passat 98' 1.9 TDI

Ranger emnet

mathiashel

Anbefalte innlegg

Heisann vurderer kjøp av passat, 98 modellen. Er ikke helt sikker på hva karosserinavnet på den er(!?)

Noen som vet om vesentlige feil ved disse?

Er turbo diselen ok?

Er ganske blank her så fint hvis du kommer med innspill:P

Mvh Mathias

Jeg har en av dte slaget...men en 00 mod. Alt av de dårlige delene er bytta.

Hva vil du gi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en rød Passat 1.9 tdi til salgs.

Byttet hele forstillingen, vindusheiser, fikset alt av småfeil.

Har ikke tid til å liste alt jeg har gjort.

Totalt påkostet 40.000,- (Selges grunnet problemer med økonomien, samt bøter ... )

Kan fikse bilder etter forespørsel :)

1998 VW Passat 1.9 TDI **Solgt**

1963 Ford Anglia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann vurderer kjøp av passat, 98 modellen. Er ikke helt sikker på hva karosserinavnet på den er(!?)

Noen som vet om vesentlige feil ved disse?

Er turbo diselen ok?

Er ganske blank her så fint hvis du kommer med innspill:P

Mvh Mathias

Karosseri-betegnelsen for en slik er jo 3B, eller B5 som den ofte blir kalt i utlandet! ;) "Vesentlige feil" er jo forstillinga, som på alle andre 3B, og må sjekkes/byttes oftere enn normalt! Også har du Vw`s utrolige ledningsnett da! Det kan ryke en elektrisk komponent i ny og ne, men bortsett fra det, så er Passat en knallbil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har lyst på en bil med litt plass. Tenker da stasjonsvogn er planen. Men hvordan er turbon og sånn på tdi'n? kan de gå langt?

Er det liksom tull å kjøpe en 1.9 tdi som er gått over 200k?

Takker for svar

Ja, når bilen har gått over 200 000 km så er det bare å kaste`n!! NEIDA!!!!! Du skjønner det du også at slitedeler må byttes når de er slitte?! Det er ikke noen magisk grense for hvor langt man kan kjøre før turboen ryker, men den blir jo slitt etterhvert den også, og må byttes. Man burde sjekke de vanlige tinga ved kjøp av bruktbil, og regn med at hvis bilen har rullet en del mil, så kommer det til å koste litt ekstra i slitedeler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lagt merke til problemer med blokka. Det største jeg har opplevd med min Passat må være å bytte hele forstillingen. Ellers har det vært bare småprakk som skyldes dårlig timing av bilkjøp. Selger visste sikkert om masse han ikke ga informasjon om, blant annet vindusheis osv.

1998 VW Passat 1.9 TDI **Solgt**

1963 Ford Anglia

Lenke til kommentar
Del på andre sider