Gå til innhold

Smøreproblemer 9-3 og 9-5?

Ranger emnet


Paganus

Anbefalte innlegg

"Saab 9-3 og 9-5 1998-2003" er også problem-modeller. Disse vil imidlertid kunne forsikres hos If "hvis motorens smøreproblemer er utbedret av merkeverksted".

 

Noen som vet hva som menes med dette?

 

Hele artikkelen

 

Kan det være veivhusventileringen de sikter til?

 

Jeg måtte foressten be spesisifikt om å sjekke dette når bilen

min var inne til (ca.)140000km service.

Det var aldri byttet selv om bilen har full servicehistorikk

fra GM merkeverksted.

Er dette viktig, burde det jo bli fanget opp automatisk syns jeg.

99 SAAB 9-5

x 95 Mitsubishi Galant

x 89 Honda Civic

x 82 BMW 520i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei!

 

Det stemmer at 9-3 og 9-5 har hatt et problem med at veivhusventilasjonen kokser seg, og at olje blir presset ut andre utveier. Du merker det ved at bilen bruker mye olje, og at den føles relativt "kortpusten" i forhold til normalt. Dette skal normalt tas på kampanje dersom bilen er innom merkeverksted, uten ekstra kostnader for eier. Dersom bilen din er bruktimportert kan det bli værre i og med at det er Saab Norge som betaler for utbedringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Følger opp denne tråden jeg.

Betyr det at på alle Saab 9-5 er dette utbedret om det er en "norsk" bil? Om det ikke er gjort, hvor mye kommer det på å utbedre problemet om du vet det?

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

 

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mye kommer det på å utbedre problemet?

 

Som regel er merkeverksted forholdsvis kompis på pris når det gjelder utbedring og oppdatering av 'ventilasjonen. Nøyaktige priser sitter jeg dessverre ikke på, men swing innom din lokale Saab-pusher for en spiselig deal. ;)

'98 9-5 2.0T - steg1

'09 MB E200CDI (lnr W41)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår