Gå til innhold

Snublefot

Bruker
  • Innholdsteller

    5
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Snublefot

  • Bursdag 10/01/1978

Contact Methods

  • Bosted
    Larvik

Snublefot's Achievements

  1. Hei Magnul! Det skal sitte en c18xel i bilen, så da kan jeg nok pakke lambdasonden pent inn igjen og heller kjøpe noe annet. Skal se på spenninga men utifra feilmeldingene kan det kanskje se ut til at den uansett er gåen. Har jo ikke spes peil på bil, men jeg kan litt om elektronikk, så jeg tenker følgende: Feilkode 13 sier "Oxygen sensor - open circuit. Dette bør vel bety at det ikke er strømgjennomgang i sensoren i det hele tatt. Altså brudd. Da virker det også fornuftig at jeg får feilkode 38 som sier "Oxygen sensor - voltage high". En åpen krets vil ikke belaste spenningskilden og da heller ikke droppe spenningen. Er jeg helt på jordet her, eller høres det fornuftig ut? Mvh Jostein
  2. Hei, og takk for svar. Hvordan sjekker jeg luftmengdemåleren sånn rent bortsett fra å sørge for at det ikke kommer falsk luft i slangekoblingene? Er det forresten noen som vet hvilke ledninger som er til hva på lambdasonden?
  3. Hei! Jeg betalte 11.100,- for bytte av balanseakselkjede og registerkjede på min 9-5 2000 2,3 på merkeverksted. Lønner seg å sjekke litt rundt før du bestemmer deg for verksted. Dyreste merkeverksted skulle ha 18.500,-. Vil ikke anbefale å kjøre særlig lenge med demontert balanseakselkjede. Du vil nok merke mye vibrasjon uten dette.
  4. Hei! Det stemmer at 9-3 og 9-5 har hatt et problem med at veivhusventilasjonen kokser seg, og at olje blir presset ut andre utveier. Du merker det ved at bilen bruker mye olje, og at den føles relativt "kortpusten" i forhold til normalt. Dette skal normalt tas på kampanje dersom bilen er innom merkeverksted, uten ekstra kostnader for eier. Dersom bilen din er bruktimportert kan det bli værre i og med at det er Saab Norge som betaler for utbedringen.
  5. Hei! Har for litt siden kjøpt en 93-mod Astra 1.8 16v som jeg skal bruke som arbeidsbil. Sliter med at den ikke går så godt på tomgang når den er kald. Motorkontrolllampa kommer gjerne etter 2-3min, og jeg får frem feilkodene 13 og 38 med "bindersmetoden". For meg ser dette ut som en defekt lambdasond, men mulig jeg har feil. Jeg har hvertfall kjøpt en lambdasond på biltema, og denne har ikke samme farger på ledningene som den originale. Er det noen som kan hjelpe meg her?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår