X-oz Skrevet November 4, 2008 Rapporter Share Skrevet November 4, 2008 Hjelp! ;-) Har kjøt meg en gammel (1989) Audi 80 1.8 90hk som vinterbil/arbeidsbil. Tror den går altfor lavt på tomgang (5-700 omdreininger) når den er varm, rundt 1000 omdreininger når den er kald. Lysene blaffrer og servoen går tregt, trolig fordi den går så lavt? Har opplevd 2 ganger at den stopper i kryss. Motoren fungerer som den skall under kjøring og alt virker greit. Har lite peiling på motorer. Noen som ve hva dette skyldes? Lett å fikse? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scorpio29 Skrevet November 4, 2008 Rapporter Share Skrevet November 4, 2008 Har du prøvd å skru opp tomgangen? Siter Suzuki Baleno 1998 1,3L Mitsubishi Lancer 1995 1,8L Toyota Corolla 1994 2,0L Audi 80 1992 2,3L Ford Scorpio V6 1991 2,9L Plymouth Gran Fury 1983 5,2L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
X-oz Skrevet November 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2008 Jeg har justert noe, men det hadde liten eller ingen effekt, har overhode ikke peiling på motor så jeg våger ikke skru så mye. Er det helt greit å skru på denne til den går fint? Det kan vel da være en feil på motoren likevell eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet November 5, 2008 Rapporter Share Skrevet November 5, 2008 Dette kan være mye rart. Har du fylt E85 på tanken? Jeg hadde solgt den så fort som mulig, hadde det vært min bil. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
X-oz Skrevet November 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2008 Nei det er vanlig 95oktan, ingen E85 pumper der jeg tanker. Nå har den begynt å ryke også... =S Dette tyder vel kanskje på at toppakningen er gåen? Temperaturen på motoren ser ikke ut til å være unormal, den går vel til topps om toppakninga er gåen? Eller er det sannsynlig at det kan være feil blanding av luft/bensin? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet November 6, 2008 Rapporter Share Skrevet November 6, 2008 Farge på røyken? Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
X-oz Skrevet November 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2008 Den er helt hvit. Det virker ikke som d kommer trykk fra sylindrene i kjølesystemet, heller ingen olje å spore i kjølevannet. Jeg skjønner ingenting =S Kanskje jeg bare skal kjøre til motoren dør ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg