Pjaffsen Skrevet November 3, 2008 Rapporter Share Skrevet November 3, 2008 Jeg er ganske forvirra.. Jeg har kjøpt meg en Honda Civic som det ikke var betalt årsavgift på, altså ingen skilt. Hva er framgangen nå? Kan noen si akkurat hva jeg skal gjøre liksom. Han selgern har levert papirene han skal til biltilsynet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Falken` Skrevet November 3, 2008 Rapporter Share Skrevet November 3, 2008 Vente på at omregistreringa kommer, og da sikkert sammen med årsavgiften fra i fjord. Eller dra ut på biltilsynet og ordne det der. Siter Volvo 850 T-5 94mod Volvo 244 GL 76mod Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil *Member of Volvo Skrensar Lag* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pjaffsen Skrevet November 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2008 Så man kan bare stikke på biltilsynet? Hva må jeg ha med meg dit da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_AndreasH_ Skrevet November 3, 2008 Rapporter Share Skrevet November 3, 2008 Dersom kjøretøyet er avregistrert, så kjem ikkje noko til deg. Omregistreringsavgift og årsavgift betaler ein på posten. Dei har ferdigutfyllt giro. Pass på stempel på betalt. Ta med giroen til vegvesenet. Så bestiller du nye skilter som du betaler der. (Reknar med dei er makulert) Det er vel halv årsavgift? SMS: Regnr XX12345 til 2282 for å få eksakt omregavgift. http://www.vegvesen.no/cs/Satellite?c=SVVartikkel&cid=1179813233691&pagename=vegvesen%2FSVVartikkel%2FSVVartikkelMedRelatert Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pjaffsen Skrevet November 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2008 SMS: Regnr XX12345 til 2282 for å få eksakt omregavgift. Når jeg sendte den smsen kom dette tilbake: TL21400, HONDA: *Navnet mitt* LESJA Sist EU-godkj: 08.01.2008 Neste EU-kontr: 10.2009 Skyldig Årsavg: 2910 Omreg.avg: 4547 Er vel litt klarere for dere hva jeg skal gjøre nå, so please tell.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lroedal Skrevet November 4, 2008 Rapporter Share Skrevet November 4, 2008 Du er nødt å skaffe giroen på årsavgift og betale de 2910,- du er skyldig. :) Har du betalt omreg? Om ikke, må du også skaffe giroen på dette og betale 4547,-. Når dette er gjort, får du nytt vognkort i posten, dersom selger har levert inn de papirene han skulle. Siter lroedal.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_AndreasH_ Skrevet November 4, 2008 Rapporter Share Skrevet November 4, 2008 Dersom du går til vegvesenet så får du ein giro på det du er skyldig, samt den informasjonen du trenger for å registrere bilen. Du kan også ringe inn og få KID nr, beløp og kontonr. http://www.vegvesen.no Eller så går du på eit postkontor og får ein giro for årsavgift og omregistrering. Der fyller du inn det du skal betale. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet November 4, 2008 Rapporter Share Skrevet November 4, 2008 TL21400, HONDA: *Navnet mitt* LESJA Sist EU-godkj: 08.01.2008 Neste EU-kontr: 10.2009 Skyldig Årsavg: 2910 Omreg.avg: 4547 For å få utlevert kjennemerkene til bilen må følgende fem ting være i orden: Godkjent PKK (EU-kontroll) Betalt forfalt årsavgift Gyldig ansvarsforsikring Betalt eventuelt forfalt omregistreringsavgift Ingen mangellapper gått over fristen Du har trolig alt i orden bortsett fra punkt 2. Du må betale skyldig årsavgift. Bruk generatoren hos toll.no for å få KID og kontonummer: http://toll.no/templates_TAD/GenerateKID.aspx?id=80&epslanguage=NO. Dagen etter kan du gå og hente kjennemerkene. Omregistreringsavgiften forfaller ikke til betaling før om noen uker. Du får regning i posten noen dager etter levert salgsmelding, med noen ukers betalingsfrist. PS. Ikke tro på alle svarene du får. Det er så mange tullinger på dette forumet. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pjaffsen Skrevet November 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2008 Takker for svarene! Ringte biltilsynet og ba om KID nummer og kontonummer, så jeg kunne betale det ved hjelp av nettbank! Så ordnet jeg forsikring hos Gjensidige. Skrev alle kviteringene ut, og stakk på trafikkstasjonen i dag, og bestilte skilt som kommer i posten på fredag! :D Fant by the way ut at det ikke er billig å ha bil :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet November 5, 2008 Rapporter Share Skrevet November 5, 2008 Mange lærer det akkurat den dagen de kjøper sin første bil. Også når de skal fylle opp tanken på sin nye bil :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg