Gå til innhold

Evo - Lanver - Carrisma


GurK-

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har sett litt på mobile.de om brukte evo, men jeg stitter igjenn med ett spørsmål, hva er forskjellen på lancer evolution og carrisma evolution, er den ene "mere" evolution den andre tenker da på effekt kjøreegenskaper osv...

 

Hadde vært kjekt med litt svar her og gjerne linker til andre sider dersom det finnes noen gode og informative evo sider.

 

Takk, takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei! Driver å titter etter en evo 7 i tyskland. I den forbindelse så kom jeg oxo over carisma navnet. Ifølge en mitsubishi forhandler jeg snakket med heter de tyske evo 7 bilene carisma GT EVO VII p.g.a at de har ikke en lancer modell for tiden i Tyskland. Men ifra neste år kommer de til å gå tilbake til lancer ved lanseringen av EVO VIII.

 

Noen andre som har importert en EVO VII? Lurer fælt på om disse er homologisert for Norge egentlig når jeg ser i vognkortet til en tysk bil jeg har tilbud på?

 

Mvh Realace

 

http://www.myevo.com

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lancer Evo 7, Carisma Evo7..

Samme bil, men forskjellige navn.

Jeg hadde ikke kjøpt en 7.

Grunnen er att den har fallt litt mellom 2 stoler..

6 var en suksess, 7 ble ikke bra, en masse "feil" gjorde att

kundene uteble. Nå som 8 er på trappene vil denne ta over for 7.

Dermed er ikke 7 noe lett å bli kvitt igjen..

 

Når det gjelder søk etter tuning og styling til denne

bilen å andre bør man følge med på http://www.tuningtracker.com

 

 

 

MrLeone

http://www.jdmgarage.no "Norges største leverandør av banebiler"

http://www.driftmonkey.no "Fashion For Drifters"

http://www.timeattack.no "Norges raskeste serie"

http://www.d1gp.no "D1 Grand Prix"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mrleone

Lancer Evo 7, Carisma Evo7..

Samme bil, men forskjellige navn.

Jeg hadde ikke kjøpt en 7.

Grunnen er att den har fallt litt mellom 2 stoler..

6 var en suksess, 7 ble ikke bra, en masse "feil" gjorde att

kundene uteble. Nå som 8 er på trappene vil denne ta over for 7.

Dermed er ikke 7 noe lett å bli kvitt igjen..

 

 

MrLeone

 

Hei!

 

Hvilke "masse" feil snakker du om? kjekt å vite siden jeg vurderer å kjøpe en den nærmeste tiden

 

Mvh Realace

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by realace

 

Hei!

 

Hvilke "masse" feil snakker du om? kjekt å vite siden jeg vurderer å kjøpe en den nærmeste tiden

 

Mvh Realace

 

Når jeg snakker om FEIL, så er det ikke nødvendigvis feil som man kan se eller fikse...

 

Men heller "feil" som:

 

Dårlig markedsandeler.

For svakt karosseri, utseende for drastisk forandret.

Svak omtale i markedet, slik att markedsføringen

ikke slo an..

Tatt ut av WRC rallye ettersom den ikke klarte å henge

med...

 

Dette er typiske feil som man ikke ser, ikke kan gjøre noe med, dermed så blir den vanskelig å omsette i markedet.

Den til tider alltfor dyr i innkjøp. Opp i mot 600 tusen eller

over står dem tilsalgs i Norge. Men dem står.. for interessen er veldig liten... Og nå som 8 er kommet vil 7 falle veldig langt tilbake.. Evo6 vil alltid være en suksses ettersom den vant i WRC, ettersom den er utrolig fet i utseende, og ettersom den er den modellen som flest tunere å private vil ha/har brukt ...

 

 

Ikke værre en det :)

 

 

MrLeone

http://www.jdmgarage.no "Norges største leverandør av banebiler"

http://www.driftmonkey.no "Fashion For Drifters"

http://www.timeattack.no "Norges raskeste serie"

http://www.d1gp.no "D1 Grand Prix"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mrleone

 

Når jeg snakker om FEIL, så er det ikke nødvendigvis feil som man kan se eller fikse...

 

Men heller "feil" som:

 

Dårlig markedsandeler.

For svakt karosseri, utseende for drastisk forandret.

Svak omtale i markedet, slik att markedsføringen

ikke slo an..

Tatt ut av WRC rallye ettersom den ikke klarte å henge

med...

 

Dette er typiske feil som man ikke ser, ikke kan gjøre noe med, dermed så blir den vanskelig å omsette i markedet.

Den til tider alltfor dyr i innkjøp. Opp i mot 600 tusen eller

over står dem tilsalgs i Norge. Men dem står.. for interessen er veldig liten... Og nå som 8 er kommet vil 7 falle veldig langt tilbake.. Evo6 vil alltid være en suksses ettersom den vant i WRC, ettersom den er utrolig fet i utseende, og ettersom den er den modellen som flest tunere å private vil ha/har brukt ...

 

 

Ikke værre en det :)

 

 

MrLeone

 

Opp mot 600 er vel drøyt da... Den jeg har tilbud på er RS-blå, Mai 2002 mod. gått drøye 1000 mil. Hvis jeg betaler avgiften etter mai 2004 får jeg den for under 500 tusen. Ser mange VI som er godt brukt til rundt samme prisen.

 

At den ikke slo an i WRC er ikke rart siden den er var "orginal" i forhold til andre WRC biler.. Evo 8 er en bil laget etter usa markedet å mange mener den er blitt veldig "dårlig" iforhold til foregående modeller. Fordelen er vel at på 8 får man fabrikk garanti på bilen. Det kommer sikkert en WRC utgave for privatmarkedet som sikkert er suveren etter hvert..

 

Personlig så synes jeg det mere nøytrale chassiet til 7'ern er bedre enn det agressive 6'er chassiet. Vekten er høyere men bedre fordelt på 7'ern slik at den ikke er en sinke i forhold til 6'ern ifølge tester jeg har sett.

 

Mvh Realace

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by realace

 

Opp mot 600 er vel drøyt da... Den jeg har tilbud på er RS-blå, Mai 2002 mod. gått drøye 1000 mil. Hvis jeg betaler avgiften etter mai 2004 får jeg den for under 500 tusen. Ser mange VI som er godt brukt til rundt samme prisen.

 

At den ikke slo an i WRC er ikke rart siden den er var "orginal" i forhold til andre WRC biler.. Evo 8 er en bil laget etter usa markedet å mange mener den er blitt veldig "dårlig" iforhold til foregående modeller. Fordelen er vel at på 8 får man fabrikk garanti på bilen. Det kommer sikkert en WRC utgave for privatmarkedet som sikkert er suveren etter hvert..

 

Personlig så synes jeg det mere nøytrale chassiet til 7'ern er bedre enn det agressive 6'er chassiet. Vekten er høyere men bedre fordelt på 7'ern slik at den ikke er en sinke i forhold til 6'ern ifølge tester jeg har sett.

 

Mvh Realace

 

Jeg har ikke sjekket så nøye på pris det siste året, men finner endel 7 til vannvittig høy pris...

Men att du får "billig" så er jo det fint for deg. Grunnen er jo enkel, og det er fordi ingen vil ha den.. dermed må dem gå ned i pris... Selv i Japan ble 7 tatt i mot av tunerene med lunken begeistring.

 

Nye 8 funker utmerket. Noe lat org er sant, men hvem har en Evo org... :)

 

Jeg var i Las Vegas for 4 uker siden, var på SEMA AUTOSHOW, Evo8 var en av favorittene. Snakket med flere som hadde prøvd den og de var veldig godt fornøyd.

 

Bilder kommer snart...

 

Løp å kjøp hvis du føler for en Evo7.

Min mening veier lite når du føler varmt for den.. :)

 

 

MrLeone

http://www.jdmgarage.no "Norges største leverandør av banebiler"

http://www.driftmonkey.no "Fashion For Drifters"

http://www.timeattack.no "Norges raskeste serie"

http://www.d1gp.no "D1 Grand Prix"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mrleone

 

Jeg har ikke sjekket så nøye på pris det siste året, men finner endel 7 til vannvittig høy pris...

Men att du får "billig" så er jo det fint for deg. Grunnen er jo enkel, og det er fordi ingen vil ha den.. dermed må dem gå ned i pris... Selv i Japan ble 7 tatt i mot av tunerene med lunken begeistring.

 

Nye 8 funker utmerket. Noe lat org er sant, men hvem har en Evo org... :)

 

Jeg var i Las Vegas for 4 uker siden, var på SEMA AUTOSHOW, Evo8 var en av favorittene. Snakket med flere som hadde prøvd den og de var veldig godt fornøyd.

 

Bilder kommer snart...

 

Løp å kjøp hvis du føler for en Evo7.

Min mening veier lite når du føler varmt for den.. :)

 

 

MrLeone

 

Personlig så synes jeg det er ok å ha en bil som skiller seg litt ut oxo.. Å så er ikke 6'ern levert i rs-blå.. og jeg liker den fargen :D

 

Har egentlig tenkt å la den være mest mulig orginal.. D kommer en dag da en dønn strøken orginal velholdt bil skiller seg ut mener jeg...

 

Jeg liker å kjøre bil å har skrudd bil nok om ikke jeg skal kjøpe meg en godt brukt evo med masse deler fra forskjellige tuningfirma.. Mange evo biler som er mekka sammen i garasjen og det er ikke hva jeg ser på som heldig. Noe annet er sef hvis den er helt oppsatt av f.eks ralliart som vet hva de driver med :)

 

En turbo motor er veldig problematisk motor hvis man ser litt på alle delene. alle påvirker hverandre slik at ofte kan man få uønsket oppførsel ved å bytte noen deler uten å ha bakgrunn og kunnskap. Hvor mange turbobiler jeg har sittet i å hørt på "kakk" ifra motoren vet ikke jeg.. men det er mange..

 

Ofte har ikke en dødelig person råd til å få tunet hele motoren hos erfarene personer. De sparer til en dump for så tut og kjør glad og fornøyd uten noe mere styr..

 

Derfor vil jeg ha en ny.. som jeg ikke får masse problemer med

 

Leste om en fyr som kjøpte en EVO som hadde ståltråd rundt slangene i motorrommet. Når han tok av dem sprakk de av trykket under kjøring.. da er det noe galt en plass :)

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by realace

 

Personlig så synes jeg det er ok å ha en bil som skiller seg litt ut oxo.. Å så er ikke 6'ern levert i rs-blå.. og jeg liker den fargen :D

 

Har egentlig tenkt å la den være mest mulig orginal.. D kommer en dag da en dønn strøken orginal velholdt bil skiller seg ut mener jeg...

 

Jeg liker å kjøre bil å har skrudd bil nok om ikke jeg skal kjøpe meg en godt brukt evo med masse deler fra forskjellige tuningfirma.. Mange evo biler som er mekka sammen i garasjen og det er ikke hva jeg ser på som heldig. Noe annet er sef hvis den er helt oppsatt av f.eks ralliart som vet hva de driver med :)

 

En turbo motor er veldig problematisk motor hvis man ser litt på alle delene. alle påvirker hverandre slik at ofte kan man få uønsket oppførsel ved å bytte noen deler uten å ha bakgrunn og kunnskap. Hvor mange turbobiler jeg har sittet i å hørt på "kakk" ifra motoren vet ikke jeg.. men det er mange..

 

Ofte har ikke en dødelig person råd til å få tunet hele motoren hos erfarene personer. De sparer til en dump for så tut og kjør glad og fornøyd uten noe mere styr..

 

Derfor vil jeg ha en ny.. som jeg ikke får masse problemer med

 

Leste om en fyr som kjøpte en EVO som hadde ståltråd rundt slangene i motorrommet. Når han tok av dem sprakk de av trykket under kjøring.. da er det noe galt en plass :)

 

 

 

 

Som allt annet og alle andre biler så finnes det dårlig å bra Evo`r!

Selv har jeg kjørt med 360hk i 1 år nå..

Ikke en eneste gang har det vært problem.. Og ikke en eneste gang har jeg angret på å kjøpe en trimmet bil!

Nå har min bil riktig nok vært hos ett profft firma for trimming..

 

Å kjøre en slik bil originalt synes jeg er å gå glipp av noe stort!

Den funker godt org. men enda bedre trimmet!

 

For min del blir neste steg 600hk Jun motor :) Så det blir ett ganske stort hopp... Men skit au.. lever kun en gang :D

 

 

MrLeone

http://www.jdmgarage.no "Norges største leverandør av banebiler"

http://www.driftmonkey.no "Fashion For Drifters"

http://www.timeattack.no "Norges raskeste serie"

http://www.d1gp.no "D1 Grand Prix"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mrleone

 

 

 

 

Som allt annet og alle andre biler så finnes det dårlig å bra Evo`r!

Selv har jeg kjørt med 360hk i 1 år nå..

Ikke en eneste gang har det vært problem.. Og ikke en eneste gang har jeg angret på å kjøpe en trimmet bil!

Nå har min bil riktig nok vært hos ett profft firma for trimming..

 

Å kjøre en slik bil originalt synes jeg er å gå glipp av noe stort!

Den funker godt org. men enda bedre trimmet!

 

For min del blir neste steg 600hk Jun motor :) Så det blir ett ganske stort hopp... Men skit au.. lever kun en gang :D

 

 

MrLeone

 

Lottopenger eller? :O) koster ikke den rundt 300.000?

 

Mvh Realace

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by realace

 

Lottopenger eller? :O) koster ikke den rundt 300.000?

 

Mvh Realace

 

 

Nope... Ingen lottopenger..

Men har endel greier på gang som burde gi

god avkastning.. :)

 

 

I tillegg MÅ jeg ha 6gira sequentel rally kasse!

ett par nye differ, ett nytt understell pluss litt annet..

Så summen blir nok noe høyere enn det der :)

 

Vi får se da vettu.. snart ett nytt år og nye muligheter :D

 

 

MrLeone

http://www.jdmgarage.no "Norges største leverandør av banebiler"

http://www.driftmonkey.no "Fashion For Drifters"

http://www.timeattack.no "Norges raskeste serie"

http://www.d1gp.no "D1 Grand Prix"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår