Siggy1 Skrevet Oktober 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2008 Har 1 Golf III 96 mod. Nett fått bilen EU godkjent, MEN ABS´n slår inn rett før bilen stopper, uansett vær og føre. Tips til ka som er galt? Verkstedet snakker om mulig jordingsfeil, men å la dei søke koster jo skjorta. Alle tips mottaes med takk:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hurricane Skrevet Oktober 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2008 Hvis jeg ikke har misforstått spm ditt, så slår ABS'n inn når du bremser, og slår inn når den nesten har stanset? Da har jeg mine tvil om at det er jordingsfeil, da har jeg heller trodd det var en hypersensetiv føler på ett av hjulene :) Sjekk foran først, og rengjør dem skikkelig, og dem er justerbare (inn og ut)dem skal NESTEN berøre sensorskiva. Bak må du opp med trommelen, om du har det. Siter ( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt ( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siggy1 Skrevet Oktober 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2008 Hvis jeg ikke har misforstått spm ditt, så slår ABS'n inn når du bremser, og slår inn når den nesten har stanset? Da har jeg mine tvil om at det er jordingsfeil, da har jeg heller trodd det var en hypersensetiv føler på ett av hjulene :) Sjekk foran først, og rengjør dem skikkelig, og dem er justerbare (inn og ut)dem skal NESTEN berøre sensorskiva. Bak må du opp med trommelen, om du har det. Har skifta begge sensorane bak, vaska dei framme. Dritten slår inn rett før bilen stopper. Den er sjekka hos merkeverksted og godkjent, dei veit ikkje ka som er galt, men vil feilsøke, no way. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hurricane Skrevet Oktober 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2008 Skjønner godt at du ikke vil la verkstedet feilsøke for deg , det kan koste skjorta og litt til, men skal gå over en Golf GT TDI i løpet av helga, og da skal det elektriske sjekkes på den, så kan ha problemet ditt i bakhodet, og se etter mulige svakheter da :) Siter ( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt ( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimbeer Skrevet Oktober 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2008 er det så dyrt og feilsøke? =O skal ha kjapp diagnose på motor til mandag jeg. 350kr sa kisen :O Siter Lexus IS 200 -99 Golf 3 1.9tdi stv. med div mods -97 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ascona_stein Skrevet November 1, 2008 Rapporter Share Skrevet November 1, 2008 Lyser eller blinker ABS varsellyset ditt da? Må vel isåfall være mulig å ta en diagnosetest. Om ikke så kan jo feilsøking bli dyrt, men få en pris på forhånd slik at du har noe å forholde deg til om di prøver å lure mer peng av deg. Vet timeprisen på merkeversted kan ligge godt opp mot 1200 kr for tia. Siter 99 VW Passat 3B stv 1,9 TDI (familiebil) 85 Opel Ascona C 1,8i "GT" (rullende prosjekt) 93 VW Golf 3 GTD+tysk 97 modell TDI =en bil 94 Astra F 1,8i 16v Sportive (til salgs) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siggy1 Skrevet November 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 1, 2008 Lyser eller blinker ABS varsellyset ditt da?Må vel isåfall være mulig å ta en diagnosetest. Om ikke så kan jo feilsøking bli dyrt, men få en pris på forhånd slik at du har noe å forholde deg til om di prøver å lure mer peng av deg. Vet timeprisen på merkeversted kan ligge godt opp mot 1200 kr for tia. Lyset lyste det, skifta som sagt begge følerane bak då dei var heilt ødelagt av salting på veien. Lyset slukka det, men den slår som sagt inn rett før bilen stopper, og då fekk eg beskjed om at dette kunne være jordingsfeil, og å søke etter jordingsfeil koster skjorta. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg