laurenz Skrevet Oktober 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2008 Hei! Jeg har akkurat skaffet meg (enda) en Felicia. Den er i fin stand men det er noe rart. Om jeg gir full gas i 4. eller 5. gir og motoren kommer opp i 3000+ rpm så hender det at motor stopper. Akkurat som om noen skulle ha tatt ut nøkeln. Det er bare å slakke litt på gassen og problemet er borte. Det er ingen indikasjon på noen feil, ingen varsellys. Alt annet fortsetter å fungere som om ingenting er galt når det skjer. Jeg klør meg i hodet å skjønner ikke noe. Hilsen, Laurenz Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas ST200 Skrevet Oktober 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2008 Hadde et tilsvarende problem på min (den jeg hadde i sin tid) Når jeg ga gass, så ville motoren kveles. Men når jeg slapp gassen så stoppet ikke motore likavell... Da var det innmaten i bakre eksospotte som var løs (et slaks glavastoff), så kompisen min rusa motoren mens jeg stappa en pinne inn bak. Å da kom det ut masse rart skal du tru :S Det var selvfølgelig bare ei nødløsning, bytta jo bakpotta rett etterpå :) Sjekk det, er gratis å lett å prøve selv :) Siter Thomas ST200 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laurenz Skrevet Oktober 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2008 Takk for tipset. Jeg prøvde litt i dag men det kom ikke ut noe. Det er litt rart at det kun skjer ved full gass og som regel i motbakke. Men jeg får prøve litt mer. Hilsen, Laurenz Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frangran Skrevet November 3, 2008 Rapporter Share Skrevet November 3, 2008 Lenge siden du bytta bensinfilter? Eller er bensinpumpa sliten? Dette er jo feil som blir mest tydelig ved full gass. Bilen får altså ikke nok drivstoff og kutter. Dette er mine første tanker... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Felicia Skrevet Mars 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2010 Det kommer jo helt ann på "hvordan" stopp endten så får den nok for mye bensin eller for lite. er ikke sikker på om dette er en forgasser motor men hvis det er det så er det lett og stille på men dirrekte innsprøtning da må du inn i hjernen og stille dysene. men kan som sagt være masse annet oxo. tett katalysator f.eks. da kan du kappe den og dra et rør rett gjennom "ikke lov da" men bilen blir grommere:D:D eller så må du kjøpe ny kattalysator. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg