030597 Skrevet Oktober 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2008 Jeg har en slags bankelyd i motoren, den øker ved turtall. Jeg kjente på reimhjulene og fann ut at hkulet til servopumpen gikk an å dytte inn og ut et par mm, da laget det en bankelyd. Jeg lurer på om dette kan være årsaken. Hva kan gjøres med dette, må en skifte servopumpen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Allpro Skrevet Oktober 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2008 Det hjule vil ikke gå ut og inn når motoren går.. Hvor kommer lyden fra? Siter 2000 Audi TT 2000 Audi A6 1987 Hilux V8 TPI 2000 Lc 90 1967 Camaro RS/SS med LS1 snart.. 88 Lj 73 BILGAL !!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
030597 Skrevet Oktober 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2008 Det hjule vil ikke gå ut og inn når motoren går..Hvor kommer lyden fra? den kommer fra i regionen der vannpumpe servopumpe ligger, litt vanskeli å høre eksakt fordi lyden har jo en tendens til å forplante seg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Oktober 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2008 den kommer fra i regionen der vannpumpe servopumpe ligger, litt vanskeli å høre eksakt fordi lyden har jo en tendens til å forplante seg.[/QUO ta bort reimene å start opp..da vil du høre om lyden er borte.. ikke la motoren gå fårr lenge uren reimene.. jeg hadde å en lyd som ikke var så latt å finne på denne bilen jeg har nu..da var det "ikke annet" enn lagrene i vifteklutsjen som var gåen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
030597 Skrevet Oktober 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2008 den kommer fra i regionen der vannpumpe servopumpe ligger, litt vanskeli å høre eksakt fordi lyden har jo en tendens til å forplante seg.[/QUO ta bort reimene å start opp..da vil du høre om lyden er borte.. ikke la motoren gå fårr lenge uren reimene.. jeg hadde å en lyd som ikke var så latt å finne på denne bilen jeg har nu..da var det "ikke annet" enn lagrene i vifteklutsjen som var gåen.. Jeg tok av reimene slik at vannpumpe og servopumpe var nå frigjort, startet opp og bankelyden var der fortsatt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
030597 Skrevet Oktober 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2008 Jeg tok av reimene slik at vannpumpe og servopumpe var nå frigjort, startet opp og bankelyden var der fortsatt. Hørte etter lyden med stetoskop, men var vanskelig å kartlegge hvor den kom fra. Men lyden hørtes ut til å komme mer fra ene siden enn den andre siden av motoren. Lyden repeteres ikke så veldi hutig så d kan vel kanskje tyde på det er noe med ventil/vippearm? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg