Gå til innhold

Skeivt hjul og dårlig venstreratting

Ranger emnet

eksico

Anbefalte innlegg

hey, det regner ute og jeg kommer kjørenes i 40km\t skal ta en 90 graders høyresving og bremser ned før jeg så gasser litt på 2gir, forventer at bilen skal svinge men går istede rett frem mot en midt rabatt på ca 10cm. Venstre forhjul som er i sving treffer midtrabbaten med og får et skikkelig støt!

Nå står hjulet litt på skrå og stikker ca 2cm ut fra bilens karoseri. Det er veldig vansklig å ta venstresvinger og jeg har liten kontroll når jeg kjører enda jeg kjører rolig. Rattet står skeivt i forhold til hva det skal gjøre når jeg holder rett kurs.

Noen her som har opplevd noe lignene? Hva "kan" ha skjedd med bilen, akslingen, dempern etc og ev. vet hvor mye vil mekanikeren komme til å svi fra lommeboka mi på mandag? =\

Ps: Vet ikke om detta er riktig sted å poste tråden, men fant ikke noe som passet bedre for posten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hey, det regner ute og jeg kommer kjørenes i 40km\t skal ta en 90 graders høyresving og bremser ned før jeg så gasser litt på 2gir, forventer at bilen skal svinge men går istede rett frem mot en midt rabatt på ca 10cm. Venstre forhjul som er i sving treffer midtrabbaten med og får et skikkelig støt!

Nå står hjulet litt på skrå og stikker ca 2cm ut fra bilens karoseri. Det er veldig vansklig å ta venstresvinger og jeg har liten kontroll når jeg kjører enda jeg kjører rolig. Rattet står skeivt i forhold til hva det skal gjøre når jeg holder rett kurs.

Noen her som har opplevd noe lignene? Hva "kan" ha skjedd med bilen, akslingen, dempern etc og ev. vet hvor mye vil mekanikeren komme til å svi fra lommeboka mi på mandag? =\

Ps: Vet ikke om detta er riktig sted å poste tråden, men fant ikke noe som passet bedre for posten.

Bærearm og tannstang er ødelagt tenker jeg. Så har du en viss aning. Kanskje noen andre kan svare bedre :) Muligens det er noe mer, men hva aner jeg ikke :P

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så venstre hjulet står altså lenger ut på toppen? Du har garantert tatt bærearmen, men litt usikker på om du har tatt mere. Kan hende du er heldig da bærearmen pleier å ta mye av støten. Bare å få bilen opp i luften så ser du fort hva som er galt.. tviler også på at du har ødelagt tannstangen, men kanskje tatt styrestaget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den stikker litt ut på toppen! Jeg har jekket opp bilen, skrudd av hjulet kunne ikke se noe unormalt(jeg er ingen spesialist når det kommer til å finne feil) men lannstangen og servosaken så ok ut, jeg klarte ikke å observere bærearmen skikkelig ettersom jeg ikke har visst hva dette var før i etter kant, altså nå.

Vet du hvor mye det vil koste å skifte en bærearm, kunne jeg gjort det selv med en vanlig håndholdt jekk?

Har sett at prisene ligger på rundt 700-1000kr på nettet + mekaniker arbeid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du får ikke brukt standardjekken. Den er ikke stabil nok når du driver og jokker på fastrustede bolter. Kjøp en støttebukk og jekk på Biltema. Det koster deg 200 kr og varer lenge.

Kun de som har skrevet testamente og er forberedt på å dø legger hodet under en bil som hviler på en jekk.

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så sant! standardjekken er beregnet på å skifte hjul når du punkterer,du skal ikke bruke den til å legge om til sommer/vinterdekk engang, den er for dårlig... lykke til

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk dytta hodet under bilen idag, overlevde! Jeg så at bærearmen er bøyd. Regner med at den må byttes ut, men det er 2ukers vente tid på verkstedet her. Går det raskere å sende bilen til möller, merkeverksted altså, vil prisen på bærearm og rep. bli dyrere enn hos en vanlig mekaniker som driver sitt eget verksted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider