orrig Skrevet Oktober 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2008 Jeg fikk en skjev ventil + en syk intense tikking, Bavaria mente at det var en løfter som var gåen. Jeg tok og heiv i en ny ventil, ny løfter på den jeg synes var gåen, og med det mener jeg at den ikke spratt opp igjen når den ble klemt sammen. Alt ble satt på plass, og startet opp, malte som en katt ! Men etter 5begynte den samme hore intense tikkelyden ! Tenkte med meg selv at jeg er vel av den typen som er skikkelig uheldig, og at det røk en løfter til, tok opp og byttet 2 som jeg kunne tenke meg var slitte, og satt alt sammen igjen. Startet opp, og malte som en katt igjen, men nok en gang begynte den å tikke intenst igjen etter enda 5 minutter ! Jeg blir gaaaaaal! Noen som har noen tips eller opplevd det min te selv ? Siter Snowbording is life, the rest are just details - and by the way, skiing is for fat kids. Megalys: THUMBS DOWN ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
insanedrift Skrevet August 13, 2009 Rapporter Share Skrevet August 13, 2009 har det samma.. tikk tikk tikk .. har ikke tatt meg råd til og bytte alle 24v. Har og prøvd og bytte tre av de som jeg trodde var dårlig men hjalp lite..Har byttet til feit olje + omega tilsetning og det hjalp litt. så venter på ett klokt svar selv.. har hørt at det går ann og ta ut alle løftra og klemme de sammen sånn at du tømmer di for olje, slik at det blir ny olje i de når du starter opp, men har ikke trua.. lykke til:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Balder1000 Skrevet Desember 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2010 Eldre BMW er ikke laget for den tynne olja de oppererer med i dag. Mange opplever ventilbank etter bytte til en av de supertynne oljene. Ventiltikking kan også oppleves ved for lav oktantall. BMW uten katalysator kan få ventiltikk når de kjører på 95 oktan. Siter Med hilsen Balder1000 Tilhenger av: http://www.BimmerNorway.net http://www.BilforumNorge.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2010 Bytt alle løfterne, og kjør på olje tilsvarende det som ble anbefalt da motor var ny. en motorrens kan og funke. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg