rallyeman Skrevet Oktober 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2008 Skal igang å bygge turbomotor! Utgangspunktet er en PG motor(g60), hjerne med "turbochip" og en Garret TB03 turbo. Ønsker å havne på 200-230 ærlige og holdbare hk. Noen som har noen erfaringer/tips/triks om og rundt dette?? Bør jeg gjøre mer med motor enn en vanlig overhaling? Noen som vet om stempler/råder passer fra andre motorer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Oktober 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2008 Hvorfor bytte stempler fra noe annet, når G60 stemplene er mer enn gode nok? Eneste du trenger egentlig, er å bytte rådelager. Resten av motoren er bunnsolid. Du får rundt 220-230 hk ved 1,15 bar ca Ville gått for et oppsett med 3 bar fpr og røde dyser. Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rallyeman Skrevet Oktober 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2008 Var det jeg regnte med! Grunnen til at jeg spør om stempler/råder er at jeg kjøpte motor i deler, og forrige eier leverte bare med 3 av hver:( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rallyeman Skrevet Oktober 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2008 Refrase: Hvilke andre (om noen) vag motorer har identiske råder/stempler? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Oktober 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2008 Enkelte Audi 10vT turbo har de samme rådene, ellers er jeg ikke sikker på om de har samme borring. Har du motor fra Rallye (1H) eller PG fra Golf/Corrado/Passat? Skal du ha custom stempler kan du jo ev gå for stålråder i 144/20mm eller 9A/KR/PL/S2 råder i stedet for 136/22mm rådene i G60 Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Langemyr Skrevet Oktober 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2008 å sette turbo på motor uten.. hvor mye arbeid krever det? Siter Opel Astra 94 Hyndai Coupe 03 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Oktober 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2008 å sette turbo på motor uten.. hvor mye arbeid krever det? Krever mer enn på G60 i hvertfall, den allerede har kraftigere råder, stempler med lavere kompresjon, intercooler og et innsprøytningssystem bygd for overlading Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rallyeman Skrevet Oktober 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2008 Tenker jeg prøver å få tak i original stempler og råder først.. Skulle det vise seg å være vrient å få tak i kan det fort bli KR råder og smidde stempler. Er en PG motor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Oktober 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2008 Hvilken borring er det på blokka di? Bolln har vel liggende et sett med helt nye JE smidde stempler med 9:1 i komp og 81mm borring (dvs 80,84mm ca ) Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rallyeman Skrevet Oktober 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2008 Sier du det? Da tror jeg jaggu jeg må finne ut av det! Ett litt grønt spørsmål; Da vil det si at sylinderhullene mine må være 80,84mm?? (har en del blondt hår som kona vel å merke påstår er grått) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Oktober 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2008 nei de må være 81mm, da stemplene er litt mindre for å få plass til stempleringene. I tillegg utvider stemplene seg når de blir varme.... Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rallyeman Skrevet Oktober 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2008 Selvfølgelig! Den burde jeg jo ha tatt! Da har gamlefar en jobb å gjøre i kveld! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rallyeman Skrevet Oktober 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2008 Jaggu var de ikke 81mm gitt! Tør jeg spørre om kontaktinfo til han som ville selge på pm? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Oktober 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2008 Send en PM til Bolln her på forumet. Han har egen prosjekttråd om sin Corrado på Corrado-delen Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg